در 8 ماهه نخست سال جاری صورت گرفت
معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری 59 هزار 83 رأس گاو برای شناسایی بروسلوز و 44 هزار و 686 رأس برای جداسازی دام‌های آلوده به بروسلوز تست شدند.
کد خبر: ۵۳۵۷۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۰ 09 December 2017
علیرضا اکبرشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 190 مورد مراجعه برای تست سل و 195 مورد برای انجام آزمایش بروسلوز(تب مالت)  به واحدهای دامداری توسط کارشناسان اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت پایش بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، کارشناسان واحد مبارزه با بیماری‌های مشترک در ادارات دامپزشکی شهرستان‌های تابعه با مراجعه به واحدهای دامداری و حسب مورد در روستاها به صورت رایگان عملیات تست سل و بروسلوز را به انجام رسانده و در صورت شناسایی دام‌های راکتور، نسبت به حذف دام‌های آلوده اقدام می‌کند.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی استان قزوین تصریح کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری 59 هزار 83 رأس گاو برای شناسایی بروسلوز و 44 هزار و 686 رأس برای جداسازی دام‌های آلوده به بروسلوز تست شدند که 16 رأس دام آلوده به بیماری سل و 17 رأس دام آلوده به بروسلوز حذف شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار