رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک بیان کرد
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به فعالیت 19 مؤسسه و خانه قرآنی در این شهرستان گفت: جشنواره قرآنی کودک در قالب نقاشی برای نخستین بار در این شهرستان برگزار شده است.
کد خبر: ۵۳۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸ 11 December 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، حجت‌الاسلام محمدصادق جان‌محمدی در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی کودک در رشته نقاشی با موضوعات قرآنی در حسینیه ورزشکاران شهر آبیک اظهار داشت: این جشنواره ویژه مؤسسات و خانه‌های قرآنی شهرستان آبیک برگزار شده بود که 70 نفر از کودکان 6 تا 11 سال شرکت کرده بودند.

وی افزود: به 10 نفر از برندگان ویژه جشنواره قرآنی کودک در رشته نقاشی با موضوعات قرآنی هدیه نفیس و به مابقی شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ادامه داد: موضوعات قرآنی نقاشی کودکان شرکت‌کننده در جشنواره شامل نماز خواندن، دعا کردن، اسراف، احترام و ادب، قرائت قرآن و غیره است.

جان‌محمدی اضافه کرد: برگزاری جشنواره قرآنی در قالب نقاشی موجب تشویق کودکان برای شرکت در چنین جشنواره‌ای شده و موضوعات قرآنی در آن‌ها تقویت و نهادینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی کودک در قالب نقاشی برای نخستین بار است که در شهرستان آبیک برگزار شده؛ این در حالی است که هر ساله به صورت محفلی برگزار می‌شد.

این مسؤول بیان کرد: آثار 70 کودکی که نقاشی خود را با موضوعات قرآنی به واحد دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک ارسال شده، توسط اساتید قرآنی و هنرهای تجسمی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین به عنوان داوران انتخاب شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک با اشاره به 15 خانه قرآنی شهری و روستایی و چهار مؤسسه قرآنی در این شهرستان افزود: چهار مؤسسه قرآن شامل دو موسسه قرآنی در شهر آبیک، یک مؤسسه قرآنی در شهر خاکعلی و یک مؤسسه قرآنی در روستای زیاران می‌شود.

جان‌محمدی ادامه داد: در خانه‌های قرآنی روستاهای نودوز، خرم‌پشته، حاجی‌تپه، زاغه، دو خانه قرآنی در روستای قشلاق، دوخانه قرآنی در روستای زیاران و دو خانه قرآنی در روستای کوندج به فعالیت‌های قرآنی پرداخته می‌شود.

وی اضافه کرد: با هنر نقاشی می‌توان کودکان را به موضوعات قرآنی هدایت و نقاشی آنان را قرآنی کنیم؛ گرچه موجب تاثیر مهم و تبلیغات موضوعات قرآنی در خانواده‌ها هم می‌شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ قرآنی در خانواده سبب داشتن بهترین و شیرین‌ترین زندگی شده و خانواده می‌تواند بهترین استفاده را از لذت‌های مادی ببرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اذعان کرد: انجام فعالیت‌های قرآنی اجر اخروی برای انسان به همراه دارد و اگر سبک زندگی انسان اسلامی و عمل به دستورات قرآنی باشد انسان در زندگی دنیا و آخرت برنده است.

جان‌محمدی افزود: فعالیت‌های قرآنی از جمله افرادی که در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم تخصص دارند از نظر شغلی هیچ مشکلی پیدا نمی‌کنند و به برکت قرآن کریم مشغول به کار می‌شوند.

وی ادامه داد: قاریان و حافظان و افرادی که در زمینه قرآنی فعالیت می‌کنند یک سر و گردن از همه در جامعه بالاتر هستند.

در این مراسم کریم‌الله زرگر رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آبیک، علی شعبانی از قاریان برتر استان قزوین و حراست فرمانداری آبیک، سید عباس قافله‌باشی کارشناس هنرهای تجسمی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان و حجت‌الاسلام بابایی مسؤول واحد دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک هم حضور داشتند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار