عضو شورای شهر قزوین:
عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: لایحه ارائه شده شهرداری تنها بخشی از برنامه دوم توسعه بوده و فاقد الزامات برنامه پنج ساله است.
کد خبر: ۵۴۵۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 30 December 2017

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، محسن حق‌شناس در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در خصوص ارائه برنامه پنج ساله دوم شهرداری برگزار شد، اظهار داشت: پذیرش برنامه ارائه شده شهرداری به‌عنوان برنامه پنج ساله دوم، تأمین‌کننده برخی از اهداف شورای پنجم نیست.

وی افزود: در برنامه ارائه شده شهرداری سال پایه، سال مقصد و نحوه تحقق هدف مشخص نشده است و ضمن احترام به این نظر که جزئیات برنامه باید در کمیسیون‌های داخلی شورا مورد بررسی قرار گیرد، اما باید گفت ابتدا اصل برنامه باید ارائه شود تا بتوان در مورد جزئیات آن به بررسی نشست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بهتر است نگوییم کلیات برنامه پنج ساله دوم در حال تصویب است، چراکه کلیات برنامه مذکور قبلاً به تصویب شورای چهارم رسیده و شهرداری باید در لایحه جدید، برنامه کامل پنج ساله پیشنهادی را به شورا تحویل دهد.

حق‌شناس یادآور شد: برنامه ارائه شده به شورا از سوی شهرداری لایحه برنامه نیست بلکه فقط بخشی از برنامه است و با آنچه که در قالب چشم‌انداز و راهبرد در گذشته به تصویب شورای چهارم رسیده است، مطابقت دارد.

این عضو شورا تصریح کرد: در جداول مربوط به برنامه‌های اجرایی شهرداری، ستون‌های ارقام و اعداد خالی است و فقط بخش کمی از شاخص‌ها دارای عدد بوده و تعداد ستون‌های خالی به ستون‌های کامل می‌چسبد و چنین برنامه‌ای فاقد امکان کنترل و پایش است.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به این مطلب که برنامه مورد بحث، زمانی برنامه اصلی است که جداول مربوط به اعداد کامل شده باشد، از شهرداری خواست تا برنامه پنج ساله دوم را با حضور مدیران سازمان‌های تابعه شهرداری بررسی و تکمیل کند.

حق‌شناس با بیان اینکه برخی از مواردی که به زعم همکاران شهرداری ماهیت راهبردی دارد در واقع راهبرد نیست، اضافه کرد: وظیفه شورای شهر فقط تصحیح، تکمیل، تأیید و تصویب برنامه ارائه شده است و همان‌گونه که مجلس شورای اسلامی مسؤول تهیه و تدوین برنامه نیست، شورای شهر هم چنین وظیفه‌ای ندارد اما با این وجود شورا در خصوص همکاری با شهرداری برای نزدیک کردن اعداد به واقعیت، اعلام همکاری می‌کند مشروط بر این‌که اعداد اولیه توسط شهرداری اعلام شود.

وی در خصوص تحویل گرفتن برنامه پنج ساله دوم شهرداری توسط رئیس شورای اسلامی شهر خطاب به ریاست شورا توضیح داد: تحویل گرفتن این برنامه، به معنای تحویل گرفتن فعالیت‌های پنج ساله آینده قزوین است در حالی‌که به اعتقاد بنده لایحه نیاز به تکمیل دارد تا تحویل شورا داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تشریح کرد: صحن علنی شورا محل بررسی کلیات برنامه است و بررسی موارد جزئی‌تر باید در کمیسیون‌های داخلی شورا صورت گیرد.

حق‌شناس ادامه داد: اینکه شهرداری قزوین برای بعد از تدوین شاخص‌های هدف عملیاتی نسبت به ارائه تعریف استاندارد از شاخص آن هدف و نحوه تحقق اهداف اقدام کرده است، کار بسیار ارزشمندی رخ داده وباید این‌مسیر تکمیل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار