نماینده مردم قزوین در مجلس تأکید کرد
نمیانده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی برفعالیت اهالی روستاها در زمینه صنایع تبدیلی در کنار کار کشاورزی تأکید و گفت: با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده تولیدی می‌توان در روستاها اشتغال ایجاد کرد.
کد خبر: ۵۴۵۱۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰ 30 December 2017

 به گزارش تباناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از آبیک، سیده‌حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی به همراه سیدمحمد حسینی سرپرست فرمانداری آبیک، سیروس رجبی بخشدار بخش بشاریات و جمعی از مسؤولان شهر آبیک و خاکعلی در مسجد روستاهای هزار جلفا از توابع بخش بشاریات شهرستان آبیک با مردم این روستا دیدار کرد.

سیده‌حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این دیدار گفت: دهیاران می‌توانند با تشکیل تعاونی دهیاران، مردم روستاها را به این تعاونی سوق داده و بتوانند کارهای عمرانی در روستاها انجام دهد.

وی افزود: تعداد گاوداری‌های موجود در شهرستان آبیک 20 درصد بالاتر از ظرفیت این شهرستان است که افزایش این واحدها مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند.

این مسؤول بر فعالیت اهالی روستاها در زمینه صنایع تبدیلی در کنار کار کشاورزی تأکید و ادامه داد: با راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده تولیدی می‌توان برای دو تا سه نفر اشتغال ایجاد کرد که تسهیلات خوبی از سوی دولت پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با ایده‌های نو و شیوه‌های متفاوت می‌توان از تسهیلات در نظر گرفته شده برای ایجاد اشتغال در روستاها اقدام و با فراهم کردن زیرساخت و اشتغال از مهاجرت روستائیان جلوگیری کرد.

علیرضا اینانلو سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک هم به نمایندگی از مردم روستای هزارجلفا در این دیدار اظهار داشت: این روستا دارای 200 خانوار بوده و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است.

وی افزود: مردم این روستا با مشکل آنتن‌دهی و اینترنتی مواجه بوده که نیازمند رفع این مشکل هستند.

این مسؤول ادامه داد: از مسؤولان بنیاد مسکن شهرستان آبیک درخواست می‌شود در اعطای اسناد مسکونی روستای هزارجلفا تسریع بخشیده و کسری را از مشاعیات کم کنند.

سرپرست اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک اضافه کرد: فضای موجود در روستای هزارجلفا از جمله مسجد، حسینیه با خودیاری مردم احداث شده است.

سیدمحمد حسینی سرپرست فرمانداری شهرستان آبیک هم در این دیدار با اشاره به پیگیری آنتن مخابرات و نصب دکل مخابراتی در روستای زاغه گفت: اگر تجهیزات نرم‌افزاری این دکل مخابراتی نصب شود تمام روستاها می‌توانند از آنتن مخابراتی استفاده کنند که تحقق این امر، پیگیری و به زودی انجام می‌شود.

وی افزود: وظیفه دولت فراهم کردن بستر کار است تا سرمایه‌گذار بتواند نسبت به تولید و ایجاد اشتغال اقدام کند.

این مسؤول ادامه داد: برای اجرای طرح تکاپو 15 رسته اولویت‌بندی شده و سرمایه‌گذار می‌تواند با ارائه طرح توجیهی، در طرح تکاپو شرکت کرده که بین 6 تا هشت درصد یارانه تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار