مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی قزوین:
مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری 27 سایت الگویی تولیدی-ترویجی محصولات زراعی و باغی در استان اجرا شد.
کد خبر: ۵۴۸۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 06 January 2018

 مصطفی طرینی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک در قزوین با بیان این خبر اظهار داشت: از این تعداد سایت الگویی 20 مورد ویژه محصولات پاییزه زراعی(گندم آبی و دیم ،جو آبی و دیم،کلزا) و هفت مورد محصولات باغی (زیتون، پسته، انگور و گردو) است.

وی ادامه داد: این سایت‌ها در شهرستان‌های استان در سطحی معادل چهار هزار هکتار و با مشارکت 500 نفر از بهره‌برداران تشکیل شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین هدف از اجرای این سایت‌های الگویی را، توانمندسازی تولیدکنندگان در مدیریت علمی تولید و افزایش بهره‌وری از منابع تولید ذکر کرد.

طرینی اضافه کرد: منظور از سایت الگویی جامع تولیدی این است که یک واحد تولیدی متعلق به یک مددکار ترویجی و یا تسهیلگر روستائی و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره‌برداران یک روستا که در آن‌ها تمام توصیه‌های فنی، یافته‌های تحقیقاتی و طرح‌های مورد نظر وزارت جهاد کشاورزی با تجمیع منابع و امکانات، اجرا شده، تعمیم و توسعه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار