معاون شهرداری قزوین:
معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین با بیان اینکه شهرداری قزوین در برخورد با متخلفان ساختمانی نیازمند همکاری دستگاه قضا است، گفت: شهرداری‌های مناطق اگر حکم دستگاه قضا را نداشته باشد، نمی‌تواند مطالبات خود را وصول کند.
کد خبر: ۵۵۶۵۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 24 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، فرزانه نظری‌پور در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: لایحه جرایم کمیسیون ماده 100 که به شورا ارجاع شده، برای گرفتن حکم پلمب برای برخورد با متخلفان ساختمانی است.

وی با اشاره به کمیسیون ماده 100 افزود: این کمیسیون حکم پلمب صادر نمی‌کند چراکه برای گرفتن چنین حکمی باید از دستگاه قضا کمک گرفته شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین عنوان کرد: شهرداری قزوین بدون حکم پلمب نمی‌تواند با متخلفان برخورد کند یا وارد پلاک مربوطه شود به همین دلیل برای انجام هر کاری نیازمند چنین حکمی است.

نظری‌پور اضافه کرد: اکنون دستگاه قضا از دادن چنین حکمی خودداری می‌کند و دادن آن را منوط به آوردن مصوبه از شورای اسلامی شهر قزوین کرده به همین دلیل شهرداری از اعضای شورا خواستار تصویب لایحه یاد شده هستند.

این مسؤول با بیان اینکه شهرداری قزوین در برخورد با متخلفان ساختمانی نیازمند کمک دستگاه قضا است، تصریح کرد: شهرداری‌های مناطق اگر حکم دستگاه قضایی را نداشته باشد، نمی‌تواند مطالبات خود را از جرایم کمیسیون ماده 100 وصول کند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قزوین با اشاره به اینکه بیشتر احکام اجرایی کمیسیون ماده 100 که صادر می‌شود مربوط به تبصره دو و سه تخلفات ساختمانی است، خاطرنشان کرد: صدور چنین رأی‌هایی منجر به جریمه شدن متخلفان می‌شود و باید نسبت به پرداخت جرایم خود اقدام کنند.

نظری‌پور افزود: شهرداری قزوین نمی‌تواند مطالبات خود را به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی وصول کند به همین دلیل نیازمند مصوبه حکم پلمب پلاک‌های متخلف است.

مدیر منطقه سه شهرداری قزوین هم در ادامه این جلسه یادآور شد: دستگاه قضا در برخورد با پلاک‌های جریمه در خیابان اصلی که بیشتر آن‌ها تجاری است، حکم پلمب می‌داد تا با متخلفان و قانون‌گریزان که نسبت به پرداخت جرایم کوتاهی می‌کنند، برخورد شود.

کیومرث فدائی‌فر توضیح داد: دستگاه قضا پلمب کردن پلاک‌ها را منوط به مصوبه شورای اسلامی شهر قزوین کرده تا با متخلفان برخورد کند.

وی اذعان کرد: اگر شهرداری مستقیم با متخلفان برخورد کند، باید تخلفاتی که صورت گرفته نسبت به تخریب آن‌ها اقدام کند و این مهم به نفع شهروندان و شهرداری نیست.

گفتنی است در این جلسه حکمت‌اله داودی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر قزوین از جمله مهدی عبدالرزاقی، سیده‌منیره قوامی، مهدیه‌سادات قافله‌باشی، احد چگینی، سعید دقیقی، زهرا یوسفی و محسن حق‌شناس هم حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار