رئیس کمیسیون املاک شورای شهر قزوین:
رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری در برخورد با تخلفات طبقانی سخت می‌گیرد که این روند درست نیست و باید نگاه این نهاد با سازندگان مسکن اصلاح شود.
کد خبر: ۵۵۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 24 January 2018

 به گزارش خبرگزاری تابناک از قزوین، مهدی عبدالرزاقی در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار اجتماعات این شورا برگزار شد، اظهار داشت: اگر به سازندگان مسکن اجازه ساخت و ساز ندهیم، قیمت زمین در برخی از مناطق شهر قزوین بالا می‌رود به همین دلیل در این زمینه باید با مردم برخوردهای مناسب‌تری صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در شهر کرج یک یا دو طبقه تخلف ساختمانی می‌کند و یا در شهر ابهر تخلفات طبقاتی سنگینی می‌شود، افزود: شهرداری در برخورد با چنین تخلفاتی سخت می‌گیرد که این روند درست نیست و باید نگاه این نهاد با سازندگان مسکن اصلاح شود.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه قسمتی از شهر باغستان سنتی و قسمت دیگر هم اتوبان است که در آن اجازه ساخت و ساز داده می‌شود، عنوان کرد: همین دلایل موجب می‌شود در منطقه‌ای همانند سرتک قیمت مسکن به ازای هر متر به پنج میلیون تومان افزایش یابد.

عبدالرزاقی مطرح کرد: در برخی خیابان‌های شهری همچون ابهر، مجوز ساخت بنای تجاری داده می‌شود که مالک می‌تواند 9 طبقه بسازد، اما در ملاصدرای قزوین به واحدهای تجاری مجوز احداث سه طبقه بنای ساختمانی داده می‌شود.

این مسؤول تصریح کرد: باید نگاه کرد که در اطراف شهر قزوین ساخت و سازها به چه نحوی انجام می‌شود تا در این شهر هم همانند آن‌ها عمل شود.

نماینده شهرداری قزوین در شورای اسلامی شهر قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه شهروندان جریمه‌های خود را در کمیسیون ماده 100 پرداخت نمی‌کنند، تشریح کرد: شهرداری لایحه‌ای به شورای شهر آورده تا بتواند این جرایم را تا پایان سال جاری وصول کند.

شیوا شهرام‌فر بیان کرد: شهرداری قزوین برای برخی از آرای کمیسیون ماده 100 با هماهنگی دستگاه قضا حکم پلمب دریافت می‌کرد اما طی چند ماه گذشته این نهاد از دادن چنین حکمی خودداری می‌کند.

وی اضافه کرد: دستگاه قضا عنوان کرده باید برای دادن حکم پلمب از شورای اسلامی شهر قزوین مصوبه تهیه شود تا همکاری خود را با شهرداری ادامه دهد.

مدیر اداره درآمد شهرداری قزوین اذعان کرد: برای جلوگیری از بازتاب‌های منفی اجتماعی و جلوگیری از ادامه روند تخلف ساختمانی این مصوبه به شهرداری کمک می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار