مدیرکل هواشناسی قزوین:
مدیر کل هواشناسی قزوین در حالی از کاهش 25 درصدی بارش در قزوین خبر داد که دشت قزوین از بی آبی و گرمای طاقت فرسا می سوزد.
کد خبر: ۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۲ 01 July 2015

به گزارش تابناک از قزوین،بهمن ماه سال گذشته بود که رئیس هواشناسی قزوین در گفت و گویی با رسانه ها خبر از کاهش 13 درصدی بارش در زمستان 93 در قزوین داد اما این کمبود بارش بسیار چشمگیر نبود در شرایطی که رئیس هواشناسی قزوین کمبودهای بارش را ناشی از تغییرات اقلیمی می دانست و اعتقاد داشت بارش های بهاره قزوین این کمبود بارش را جبران خواهد کرد.

وی بیان کرد: تغییرات جوی موجب شده در سال‌های گذشته وضعیت هوا تغییرات چشم گیری داشته باشد به طوری که در حال حاضر اکثر بارش‌ها در فصل پاییز و بهار و به صورت رگباری رخ داده است.

مدیر کل هواشناسی قزوین هم چنین از گرمای بی سابقه در زمستان 94 خبر داد و گفت: بررسی بیشینه دمای هوا در تابستان امسال گرمایی بی سابقه در قزوین را خبر می‌دهد که این امر نشان از گرم شدن تدریجی هوای قزوین است.

با وجود پیش بینی درست هواشناسی قزوین این روزها قزوین در آغازین روزهای تابستانی خود به سر می برد مردم شهر قزوین گرمای بی سابقه دما در استان قزوین را شاهد هستند.

غفور فلاح رئیس اداره پیش بینی هواشناسی قزوین در گفت و گو با تابناک بیان کرد: کاهش چشمگیر بارش سبب افزایش دما و تابستان گرم برای مردم استان است.

وی گفت: در حال حاضر دمای هوای شهر قزوین بین 26 تا 41 درجه سانتی گراد است که با توجه به میانگین های موجود این رقم افزایش داشته است.

وی هم چنین بیشترین دمای هوا را متعلق به بوئین زهرا با 42 درجه و کمترین را متعلق به آوج با 21 درجه سانتی گراد دانست و در خصوص بارش در قزوین نیز گفت: از ابتدای سال زراعی تا کنون در قزوین 233 سانتی متر بارش اتفاق افتاده است که به نسبت دوره بلند مدت کاهش 25 درصدی را شاهد هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار