مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: 149 زندانی جرائم غیرعمد در زندان های این استان نیازمند حمایت و مساعدت مالی هستند.
کد خبر: ۵۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۴ 02 July 2015
تابناک بوشهر: حمیدرضا حیدری  مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر افزود: بدهی این زندانیان که دارای جرم تصادف، مهریه و نفقه، مالی و چک است، بیش از 170 میلیارد ریال است.
وی تعداد زندانیان آزاد شده استان بوشهر ازسوی ستاد دیه را درسال گذشته 114 نفر اعلام کرد و گفت: مبلع کل بدهی این زندانیان بیش از 102 میلیارد و 978 میلیون ریال بود.
وی بیان کرد: از مجموع این بدهی ، 49 میلیارد و 255 میلیون ریال اخذ رضایت از شکات ، دومیلیارد و 565 میلیون ریال ازسایر منابع تامین و مبلغ 51 میلیارد و 157 میلیون ریال نیز از طریق ستاد دیه پرداخت شد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت: ستاد دیه به عنوان یک نهاد مردمی تمامی سعی و تلاش خود را بکار گرفته تا بخشی از نیازمندان جامعه برطرف و راهگشای مشکل و گره گشای زندگی آنان باشد.
وی بیان کرد: زندانی شدن یک نفر جدا از مشقات و لطمات روحی، روانی ، اجتماعی، اقتصادی و حیثیتی که برای فرد دارد، لطمات بزرگی نیز بر خانواده و اطرافیان زندانی وارد کرده بگونه ای که برای رفع و جبران آن هزینه های کلان می طلبد.
حیدری افزود: خطری که حاصل زندانی بودن یک نفر برای خانواده و اعضای وابسته متصور است ، نتایج منفی و بازخورد آن به جامعه نیز سرایت کرده و باعث رکود جامعه در عرصه های مختلف می شود.
وی با بیان اینکه ستاد دیه تنها نهاد متولی و رسیدگی به رفع مشکلات و ادای دین مالی زندانیان جرایم غیر عمد است، گفت: خدمات ستاد مردمی دیه به جرایم عمد ارتباطی ندارد.
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر گفت:آزادی یک نفر زندانی غیرعمد، نجات و رهایی چندین نفر از وابسته های زندانی و شاکی را به همراه داشته و امنیت ، آرامش و سلامت روحی را برای همه آنان به ارمغان می آورد.
شهرستان گناوه در 160 کیلومتری شمال مرکز استان بوشهر قراردارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار