معاون اقتصادی استانداری قزوین:
معاون اقتصادی استاندار قزوین از ایجاد 20 هزار شغل در سال جاری خبر داد و افزود: بر اساس آمار در سال گذشته میزان 6 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها و اصناف پرداخت‌شده است.
کد خبر: ۵۹۶۰۸۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲ 25 April 2018

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین، منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار قزوین ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان قزوین که در سالن مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برای تحقق میزان تعهد اشتغال‌زایی استان در سال جاری برنامه و هدف‌گذاری داشته باشیم و سهم ایجاد اشتغال استان برای هر دستگاهی مشخص و کمی باشد تا بتوان ارزیابی کرد.

وی افزود: اداره کار، سازمان برنامه‌وبودجه، استانداری و دستگاه‌های متولی نظیر سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نقش اساسی دارند.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اعلام اینکه برای سال 97 میزان 20 هزار شغل هدف‌گذاری شده است، افزود: نکته مهم این است که طرح‌ها و برنامه باید در سامانه بومی ثبت شود و بانک‌ها ارائه تسهیلات فراگیر و روستایی را تسریع دهند.

وی خاطرنشان کرد: سیستم بانکی باید تقسیم‌کار کرده و شعبه‌های شهرستانی را نیز برای ارائه تسهیلات فعال کنند چراکه زمان اندک و تسهیلات شناور است و اگر جذب نشود سایر استان‌ها تسهیلات موجود را جذب خواهند کرد.

حبیبی توضیح داد: دستگاه‌های متولی باید وارد میدان شده و ایرادات کار را استخراج کنند و در این راستا باید جلسات متعدد برگزار و پیگیری شود، همچنین بانک‌ها بایستی با سه دستگاه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی جلسات فنی برگزار کرده تا مشکلات حل‌وفصل شده و زمان گرفته نشود.

وی بیان کرد: برخی از مدیران شهرستانی عنوان می‌کنند طرحی وجود ندارد و این در حالی است که دولت تسهیلات روستایی، فراگیر و بهین‌یاب ارائه می‌کند و در حقیقت می‌توان گفت که دولت حجت را تمام کرده چراکه در روستا تسهیلات 6 درصد، در شهرها 18 درصد و در برخی موارد نیز یارانه می‌دهد که باید از این فرصت بهره برد و طرح‌ها را ارائه کرد تا اشتغال‌زایی ایجاد کرد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با تأکید بر اینکه کار باید کارشناسی، دقیق و عمیق باشد، تصریح کرد: احداث نیروگاه خانگی تجربه موفق و خوبی است که توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) انجام‌شده و می‌توان این طرح را در سطح شهرستان‌ها ارائه کرد.

وی بابیان اینکه نرخ اشتغال، میزان صادرات، نرخ تورم و میزان پرداخت تسهیلات جزو شاخص‌هایی هستند که از بانک مرکزی و مرکز آمار ایران استخراج می‌شود، اعلام کرد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران در سال 96 در استان قزوین 0.9 درصد کاهش نرخ بیکاری را شاهد بودیم.

حبیبی اضافه کرد: میزان صادرات در سال 96 نسبت به سال 95، میزان 37 درصد رشد داشته است و 30 کشور میزان 1.5 میلیارد دلار در استان سرمایه‌گذاری کردند، همچنین بر اساس آمار میزان 6 هزار و 800 میلیارد تومان تسهیلات به واحدها و اصناف پرداخت‌شده است.

به گفته وی، در استان حداقل 30 طرح بزرگ اقتصادی، تولیدی در بخش خصوصی افتتاح و بهره‌برداری خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار قزوین با اشاره به اینکه مدیران باید سعه‌صدر داشته و پاسخگو باشند و عملکرد نظام و دولت را اطلاع‌رسانی کنند، گفت: از انتقاد سازنده استقبال می‌کنیم ولی با هرکس که بخواهد با تخریب، عملکرد دولت و نظام را زیرسوال ببرد برخورد خواهیم کرد.

حبیبی توضیح داد: اخلاق در رسانه حرف نخست را می‌زند و اصحاب رسانه همراهی خوبی با مدیران داشتند و حساب اندک رسانه‌هایی که همه موارد را زیر سؤال می‌برند را از اصحاب رسانه جدا می‌کنیم و از دستگاه‌های نظارتی درخواست برخورد با آن‌ها را داریم چراکه بی‌اعتماد و نامید کردن مردم از اهداف دشمن است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار