استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: در صورت صدور مجوز قانونی به متقاضی سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن باید حمایت لازم صورت گیرد تا حق کسی ضایع نشود.
کد خبر: ۵۹۶۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 26 April 2018

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری مهر،دومین جلسه شورای معادن استان روز پنجشنبه با حضور عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، علی فرخزاد معاون عمرانی، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و پرزحمت رئیس سازمان صنعت، در استانداری قزوین برگزار شد.

عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در این جلسه گفت: همه وظیفه داریم دقت کنیم تا مردم در دستگاههای اجرایی معطل نشوند و با تسهیل در امور ارباب رجوع رضایت آنها را جلب کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی فردی آمده و پس از سالها یک مجوزی گرفته و با هزینه زیادی یک معدنی را فعال کرده اگر امروز ما به بهانه های مختلف مانع کارش شویم خسارت سنگینی به تولیدکننده و کارآفرین و کشور وارد کرده ایم.

استاندار تصریح کرد: اگر قرار است سخت گیری کنیم و موارد قانونی رعایت شود باید قبل از سرمایه گذاری باشد تا تکلیف متقاضی روشن باشد و سرمایه و وقت مردم را هدر ندهیم.

زاهدی یادآورشد: باید حق مردم، حقوق دولت و همه ملاحظات قانونی در دادن مجوز به معدن رعایت شود و اگر مجوز دادیم پای حرفمان بایستیم و از سرمایه گذار حمایت کنیم.

وی گفت: این که در بخش معدن در زمان بهره برداری ایراد محیط زیستی بگیریم و مسائل اجتماعی را مطرح کرده و فعالیتش را متوقف کنیم منطقی نیست، هر ایراد قانونی باید قبل از تهیه ماشین آلات و سرمایه گذاری کامل صورت بگیرد تا به متقاضی آسیب نرسانیم و شفاف مسائل را منتقل کنیم.

استاندار اضافه کرد: در جلسات کارشناسی هر ایراد قانونی و توصیه زیست محیطی لازم است گفته شود تا متقاضی تکلیف خود را همان ابتدای کار بداند.

در ادامه این جلسه علیرضا کشاورز قاسمی رئیس اتاق بازرگانی قزوین گفت: بخش خصوصی با مشکلات فراوان وارد عرصه سرمایه گذاری می شود و اگر بخش دولتی بخواهد مانع تراشی کند شرایط بسیار سخت می شود.

وی بیان کرد: در بخش معدن بهتر است قبل از مزایده گذاشتن محدوده های معدنی استعلام لازم ازدستگاهها گرفته شود تا مانعی برای کار نباشد.

کشاورز قاسمی یادآورشد: وقتی مجوزی داده می شود باید حمایت لازم از سوی دستگاهها و استانداری صورت گیرد تا سرمایه گذار پشیمان و بی اعتماد نشود.

در این جلسه در خصوص مشکلات سه معدن استان قزوین بحث و تبادل نظر و تصمیم لازم گرفته شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار