مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبر داد:
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت:قزوین از استان های موفق در پیشگیری از طلاق بوده و شاهد کاهش آمار این معضل اجتماعی در استان بوده ایم.
کد خبر: ۵۹۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴ 29 April 2018

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تابناک قزوین،مریم بیدخام روز یکشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم که در دادگستری استان قزوین برگزار شد،افزود: با وجود کاهش آمار کلی طلاق در استان در برخی شهرستان ها شامل تاکستان و آوج افزایش این پدیده نامبارک اجتماعی را شاهد بوده ایم که امیدواریم با اجرای برنامه های مناسب در حوزه پیشگیری، این روند را متوقف ساخته و آمار آنرا کاهش دهیم.


وی با اشاره به راه اندازی سامانه تصمیم برای پیشگیری از طلاق در استان طی چند ماه آینده،اضافه کرد: مدیریت این سامانه برعهده دولت است ولی مجریان و مشاوران طرح، استادان و مشاوران برتر کشور هستند.
بیدخام ادامه داد: هماهنگی ها و مقدمات لازم برای اجرای این طرح در استان انجام شده است و این سامانه حداکثر طی 2 ماه آینده افتتاح می شود.

این مسئول افزود: اگر آموزش های پیش از ازدواج با استفاده از سازمان های مردم نهاد و همکاری دستگاه ها مورد توجه قرار گیرد بسیار موثرتر و کارآمد تر از مراحل بعدی پیشگیری از طلاق خواهد بود. 
بیدخام افزود: به طور مجموع 260 سمن فعال در استان وجود دارد و ما از ظرفیت آنها در زمینه های مختلف اجتماعی استقبال می کنیم.

به گفته او،سعی کرده ایم سمن های جدید تخصصی باشند و اگر برای ثبت حقوقی آنها نیز همکاری لازم از سوی دستگاه های مرتبط صورت گیرد تعداد سمن های استان افزایش چشمگیری خواهند داشت.

سامانه طلاق آماده بهره برداری در استان قزوین است

مدیرکل سازمان بهزیستی قزوین نیز در این نشست با اشاره به استقرار سامانه پیشگیری از طلاق در استان،گفت: راه اندازی سامانه پیشگیری از طلاق در سال گذشته با تامین 17 میلیارد ریال یارانه از سوی استانداری قزوین عملیاتی شد.


علیرضا وارثی افزود: از کارهای مهم انجام شده در این زمینه تامین ساختمان بود و در گام بعد برای تامین نیرو و مجری طرح از طریق فراخوان اقدام شد.
وی افزود: مجریان این طرح مراکز مشاوره ای هستند که مجوزهای لازم را از سازمان دریافت کرده اند و توسط دستگاه های ذیربط تاییدیه های لازم را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار