شاید تا مدت ها اتفاقات مربوط به استیضاح دو وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار در رسانه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد اما هر چه از  زمان استیضاح می گذرد برخی جزئیات از اتفاقات پشت پرده های این ماجرا نمایان تر می شود .
کد خبر: ۵۹۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 29 April 2018
شاید تا مدت ها اتفاقات مربوط به استیضاح دو وزیر راه و شهرسازی و وزیر کار در رسانه ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد اما هر چه از  زمان استیضاح می گذرد برخی جزئیات از اتفاقات پشت پرده های این ماجرا نمایان تر می شود .
دلیلی نمی‌بینم از هر تصمیم فراکسیونی که ریشه‌اش مشخص نیست تبعیت کنم
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، غلام رضا تاجگردون که در ماجرای استیضاح سخنان تندی مطرح کرده بود و حتی به اصلاح طلبان هم حمله کرده بود در گفتگویی با ایسنا جزئیات بیشتری از اتفاقات قبل و حین استیضاح را مطرح کرده است . وی در بخشی از این گفتگو به نکته ای اشاره کرد که می توان آن را تفاوت فاحش وکیلی و تاجگردون در ماجرای استیضاح تعبیر کرد چرا که تاجگردون تا آخر پای استیضاح ماند اما وکیلی ناگهان کنار کشید و علت آن را هم تصمیم فراکسیون امید و تعهد خود به تبعیت از نظر جمع عنوان کرد اما تاجگردون در این باره می گوید: اتفاقی که در مورد لیست امید افتاد این بود که یک عده با این لیست به مجلس آمدند اما آن را رها کردند. لیست امید ۱۸۰ نفر بودند اما رای آقای عارف ۱۰۳ رای بود و آنچه اتفاق افتاد این بود که مرزها مشخص نشد. من خودم به آقای عارف رای دادم، الان هم در مقابل آقای لاریجانی باز هم به آقای عارف رای می‌دهم ولی دلیلی نمی‌بینم از هر تصمیم فراکسیونی که ریشه‌اش مشخص نیست تبعیت کنم.

فراکسیون امید در جریان استیضاح آخوندی و ربیعی، رفتار بدی داشت
در جریان استیضاح آقایان آخوندی و ربیعی، فراکسیون امید رفتار بدی داشت که برای جامعه معنی نداشت. آنها صبح یک تصمیم گرفتند و بعدازظهر تصمیم دیگری گرفتند. زمانی که برای استیضاح امضا جمع می‌کردیم صبح آن روزی که استیضاح اعلام شد همه چیز آماده بود اما من برگه استیضاح را تحویل ندادم زیرا چند نفر از بچه‌های اصلی فراکسیون امید امضاکننده استیضاح بودند و آنها گفتند باید تا ظهر هماهنگی‌های لازم را انجام دهیم. من هم کمی صبر کردم تا این هماهنگی انجام شود و برای همین ظهر آن روز استیضاح تحویل شد. چرا کسی مثل آقای وکیلی اینقدر باید بسوزد؟ او با تصمیم جمعی پای استیضاح را امضا کرد. اصولگراها به او می‌گویند تو خیانت کردی چرا که قرار بود لیدر استیضاح آخوندی باشد. در زمان بررسی استیضاح در مجلس، من گفتم اگر آقای ربیعی کنار رفت در موافقت با استیضاح آقای آخوندی حرف می‌زنم.

 سیستم  امروزی شایستگی‌های آخوندی را کور کرد
تاجگردون در بخش دیگری از این گفتگو بیان می کند ، مورد آخوندی هم موضوع ایشان خاص بود. ایشان دو سه بار استعفا داد و به نظرم انگیزه کار نداشت. به نظر من سیستم امروزی شایستگی‌های آقای آخوندی را کور کرد. من این را به خود ایشان هم گفتم. البته همیشه سعی کرده‌ام حامی برنامه‌هایش باشم و هر جا نیاز به کمک داشت چه از جایگاه کمیسیون و چه شخصی، به او کمک کردم. من دغدغه فکری خود را در این باره به آقای رییس‌جمهور منتقل کردم که این وضعیت آسیب‌زاست تا اینکه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج اتفاق افتاد.

من چه به عنوان نماینده آن منطقه و چه به عنوان یک ایرانی احساس کردم مسوولان نسبت به مردم بی‌خیال شده‌اند و این یک آسیب جدی است. ما باید به حرف‌های خانواده‌های داغدار درگذشتگان حوادث سانچی و هواپیمایی یاسوج دقت کنیم و پاسخگوی مطالبات آنها باشیم. ما در سقوط هواپیمای یاسوج ۶۶ کشته داشتیم اما آسیب این حادثه از نظر سرمایه اجتماعی بسیار بیشتر از این رقم است.

به ربیعی پیغام دادم وارد فرآیندهای آلوده استیضاح نشود
در جریان استیضاح من به آقای ربیعی پیغام دادم همانطور که برای رای اعتماد، از شما حمایت کردم، الان هم استیضاح وظیفه ملی من است ولی وارد فرآیندهای آلوده استیضاح نشو. متاسفانه ایشان شروع به تخریب کرد.

ربیعی به جریان اصلاح‌طلب القا می‌کرد که من آدم لاریجانی هستم
آنچه من پشت تریبون گفتم پاسخ به رفتار شخص آقای ربیعی بود. من زمانی که وارد مجلس نهم شدم یک اصلاح‌طلب بودم و الان هم هستم. در آن زمان تعداد ما کم بود و آقای لاریجانی نیاز به رای هفت هشت نفر ما نداشت اما رفتار ایشان با جریان اصلاح‌طلب اقلیت مجلس خیلی منصفانه بود و هیچ کدام از ما آسیب ندیدیم. من، آقایان تابش،‌ دهدشتی، حسین‌زاده، نگهبان، سبحانی، کدام یک زیر تیغ بودیم؟ هیچ کدام. حتی من در آن دوره رشد کردم و رییس کمیسیون شدم و برخی دیگر نایب رییس شدند. آقای لاریجانی می‌توانست به راحتی ما را بزند اما این کار را نکرد، علیرغم اینکه من به صراحت به ایشان می‌گفتم آدم شما نیستم. متاسفانه آقای ربیعی به جریان اصلاح‌طلب القا می‌کرد که من آدم لاریجانی هستم، ایشان به اعضای فراکسیون امید گفته بود تاجگردون از طرف لاریجانی ماموریت دارد ما را بزند و پیش جناح مقابل نشست و گفت او از طرف روحانی مامور است که ما را بزند و در این باره کد هم می‌داد. بعد از حادثه سانچی خود آقای ربیعی با من حرف زد و گفت آقای روحانی به تو گفته ما را بزنی؟ این‌چنین نبود، موضوع این بود که گله ما، گله آقای روحانی هم بود.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
اصولگرایان درست گفتن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
سلام تاجگردون بااین کارش ابرو اصلاح طلبان رابردن الان بی خودمی گوید من اصلاح طلب هستم..برای حفظ ابروی رفته اش دارد این حرفها راوی زند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار