رئیس کل دادگستری استان قزوین:
رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: گذشت اولیاء دم از حق قصاص کاری خداپسندانه، ایثارگرانه و انسانی است که موجب جلب رضایت الهی و ترویج فرهنگ نوع دوستی و محبت در جامعه می شود.
کد خبر: ۶۱۳۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵ 30 May 2018

گذشت اولیاء دم از حق قصاص و نجات جان انسانها کاری خداپسندانه است

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از اولیاء دم صمدی نیا که از خون فرزند خود گذشت کردند اظهار کرد:سالهاست عده ای انسان خیر و نیکوکار تلاش می کنند با جلب رضایت برخی شاکیان قتل های غیرعمد بتوانند جان انسانی را نجات دهند.

وی افزود: گذشت و بخشش از خصلت های انسانهای مومن و پیرو واقعی پیامبر خوبیها و مولای متقیان است و خانواده هایی که درد و رنج ناشی از قتل بستگان خود را تحمل می کنند اما با گذشت حرکتی انسانی را پایه گذار هستند باید در جامعه شناسانده شده و مورد تجلیل قرار گیرند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین بیان کرد: اولیاء دم ازنظر شرعی حق قصاص دارند اما لذتی که درعفو و بخشش وجود دارد در هیچ چیزی یافت نمی شود و باید از خانواده هایی که به این مرحله می رسند و برای رضای خداوند از خون مقتول خود می گذرند سپاسگزاری و در جامعه تکریمشان کنیم.

به گفته وی،شاید این خانواده ها تا آخر عمر این حادثه و از دست رفتن عزیز خود را فراموش نکنند اما این صبر چون بخاطر خداست ثواب و پاداشی دارد که هرگز نمی توانیم آن را ارزش گذاری کنیم.

قدرتی اضافه کرد: کاری که خانواده های گذشت کرده اولیای دم کرده اند آثار اجتماعی فراوانی هم دارد و ضمن ترویج فرهنگ گذشت و فداکاری موجب تقویت محبت و نوع دوستی در جامعه، کاهش آسیبها، گسترش فرهنگ انفاق و از خودگذشتگی در میان مردم می شود.

این مقام قضایی تصریح کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای عبادت و خودسازی و ترویج اخلاق و رفتاری های دینی و اسلامی است و مصالحه در این ماه در واقع عمل کردن به آموزه های دینی است که باید تکریم شود.

در این مراسم از خانواده مرحوم صمدی نیا که فرزندشان در سال ۹۳ در یک درگیری که برای میانجیگری و جداکردن طرفین دعوا وارد صحنه شده بود و توسط فردی به قتل رسید تجلیل به عمل آمد.

این پرونده پس از ۴ سال با پیگیری شورای حل اختلاف با گذشت اولیاء دم به سازش منجر شد و قاتل از چوبه دار نجات یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار