بوشهر- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح برگزاری روخوانی و روان خوانی قرآن برای معلمان مدارس ابتدایی برای نخستین بار دراین استان آغاز شد.
کد خبر: ۶۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷ 13 July 2015
تابناک بوشهر: حمیده ماحوزی روز دوشنبه درنشست شورای فرهنگی عمومی استان بوشهر افزود: این طرح براساس تفاهم نامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش مبنی بر آموزش روخوانی و روان خوانی معلمان مقطع ابتدایی اجرا شده است.

وی اضافه کرد: در این طرح 90 نفر از معلمان دوره ابتدایی شهرستان بوشهر شرکت دارند و امیدواریم بتوانیم زمینه حضور همه معلمان این مقطع تحصیلی را در این طرح فراهم کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: طرح روخوانی و روان خوانی معلمان آموزش ابتدایی برای نخستین بار در کشور اجرا می شود و استان بوشهر نیز این توفیق را دارد که با همت والای موسسات قرآن و عترت در کشور این طرح را اجرا کند.

ماحوزی اضافه کرد: استان بوشهر از استانهای برتر در فعالیت های قرآنی است و این افتخاری برای مردم ولایتمدار این استان است.

وی در باره بحث حجاب و عفاف گفت: حجاب یک نماد شاخص از دین، فرهنگ و اسلام است و در ستاد صیانت از ارزشها روز 21 تیر به این عنوان نامگذاری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: اگر می خواهیم قرآن را به فرزندانمان آموزش دهیم باید اول خودمان با نحوه روخوانی و روان خوانی آن آشنا باشیم.

فتح الله حقیقی افزود: درس قرآن نباید پنجره باز و جزو کلاس های غیر ضروری مدارس باشد.

دبیر جشن های زیرسایه خورشید استان بوشهر گفت: هشتمین دوره جشن های زیر سایه خورشید امسال در استان بوشهر از 28 مرداد تا پنجم شهریور برگزار می شود.

اکبر قائدی افزود: هدف از برگزاری جشن های زیر سایه خورشید گسترش و تعمیق سیره امام رضا (ع) در این استان است.

وی یادآورشد: جشن های زیر سایه خورشید یک حرکت مثبت فرهنگی است که مردم در یک هفته به شادی، شور و نشاط می پردازند.

قائدی افزود: استان بوشهر پارسال از هفت مقام رتبه بندی شده در کشور موفق به کسب سه مقام اول و یک مقام سوم و در مجموع استان مقام اول در برگزاری جشن های زیرسایه خورشید شد.

وی اضافه کرد:امسال 110 برنامه فرهنگی در جشن های زیر سایه خورشید در استان بوشهر برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار