امام جمعه قزوین:
امام جمعه قزوین گفت: عید فطر بازگشت به فطرت الهی و ذات زیبای الهی است به این معنا که اگر زندگی ما دچار خزان شده بود،ماه مبارک رمضان بهاری بود که دلهای ما را از گناه بیرون آورد.
کد خبر: ۶۱۹۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰ 15 June 2018

عید فطر بازگشت به فطرت الهی و ذات زیبای الهی است /وحدت بین آحاد مسلمین از دستاوردهای ضیافتی الهی است

به گزارش تابناک قزوین، نماز عید سعید فطر امروز همزمان با سراسر کشور در تمامی شهرها و روستاهای استان قزوین برگزار شد ضمن اینکه این نماز باشکوه صبح امروز به امامت  آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مسجدالنبی اقامه شد.

آیت الله عابدینی در خطبه های نماز عید فطر اظهار کرد: عید فطر بازگشت به فطرت الهی و ذات زیبای الهی است به این معنا که اگر زندگی ما دچار خزان شده بود،ماه مبارک رمضان بهاری بود که دلهای ما را از گناه بیرون آورد.

امام جمعه قزوین انس با قرآن کریم، دعا و مناجات و راز و نیاز با خدا، توبه و بازگشت از گناه و جبران غفلتهای گذشته را  از فواید این ماه الهی و معنوی دانست و گفت: ایجاد وحدت بین آحاد مسلمین، تامین سلامت جسمی و آرامش روحی از دیگر دستاوردهای ضیافت الهی است در نتیجه، امید است با استمرار عبادت در ردیف انسان های صالح خدا قرار گرفته و همیشه مراقب رفتار و کردار خود باشیم.

افزایش بیابان شدن اراضی قزوین

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در خطبه دوم نماز عید فطر به مسائل سیاسی و اجتماعی روز پرداخت و گفت: این روزها، روزهایی است که دشمنان اسلام رسوا شدند چرا که پیمان شکنی امریکا به نیکی این موضوع را ثابت کرده است.

 

به گفته این مقام مسئول، بحران آب در استان قزوین موضوعی جدی است به همین دلیل، ضروری است همراه با صرفه جویی در مصرف مسئولان جهاد کشاورزی ،خروج از آبیاری غرقابی، توسعه آبیاری نوین هر چه سریع تر عملیاتی شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به افزایش بیابانی شدن اراضی قزوین تصریح کرد: این وضعیت باید با کنترل مصرف و اجرای برنامه های علمی و کارشناسی  انجام پذیرد تا از بیابان زایی جلوگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار