مدیر کل بهزیستی استان قزوین :
مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: سامانه "طلاق" با همکاری اداره کل دادگستری، استانداری و شهرداری به منظور کاهش و کنترل طلاق در قزوین راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۲۴۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴ 28 June 2018

سامانه

به گزارش تابناک قزوین، نشست خبری مدیرکل بهزیستی استان قزوین و معاون توان‌بخشی این سازمان پیش از ظهر امروز با رویکرد حمایت از حقوق معلولان در سالن جلسات دفتر مدیرکل برگزار شد.

علیرضا وارثی اظهار کرد: قانونی که در ۱۳ سال گذشته مصوب شده بود نتوانست اجرایی شود به همین دلیل امروز از سوی دولت با اضافه کردن ۱۹ ماده جدید در ۱۰ فصل ضمن بازنگری در قانون قبلی شاهد برطرف شدن همه نواقص و ابلاغ آن منتظر اجرا هستیم.

وی مناسب‌سازی و دسترسی و تردد آسان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و توان‌بخشی، امور ورزشی، فرهنگی، هنری و آموزشی، کارآفرینی و اشتغال، مسکن، فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی عمومی، حمایتهای قضایی، تسهیلات مالیاتی، معیشت و حمایتهای اداری و برنامه‌ریزی، نظارت و منابع مالی از بندهای این قانون جدید ذکر کرد.

وارثی اضافه کرد: قانون جدید ازنظر کمی، کیفی و منابع مالی توانسته کمبودهای گذشته را جبران کند و بسیاری از نیازهای معلولان تأمین خواهد شد.

به گفته وی، این قانون بستری برای بروز استعدادها، شکوفایی توانمندی‌ها و حضور بیشتر معلولان در جامعه را فراهم کرده تا بتواند شرایط رضایتمندی آنان را فرام کند.

اختصاص یافتن یک میلیارد تومان از درآمد شهرداری به معلولان قزوینی

وارثی بابیان اینکه یکی از بندهای قانون، مناسب‌سازی خودروها و وسایل حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری برای استفاده معلولان است خبر داد: با تصویب شورای اسلامی شهر قزوین یک میلیارد تومان از درآمد شهرداری به معلولان اختصاص خواهد یافت تا امکانات موردنیاز در این زمینه تأمین شود.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآور شد: در این قانون برای مناسب‌سازی و تردد راحت معلولان پیش‌بینی‌های  لازم صورت گرفته  است در همین راستا همه وزارتخانه‌ها، نهادها، سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی موظف شده‌اند در طراحی ساختمان‌ها و معابر امکان دسترسی آسان معلولان و استفاده از خدمات شهری را برای این افراد فرام کنند.

وارثی گفت: کاهش ۵۰ درصدی هزینه استفاده معلولان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس درون‌شهری از دیگر مزیت‌های تصویب این قانون است.

30 درصد پست‌های سازمانی به معلولان اختصاص یابد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: برای ایجاد اشتغال معلولان مقررشده تا حداقل ۳۰ درصد پست‌های سازمانی در بخش دفتری و ماشین‌نویسی به معلولان  واگذار شود.

وی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و ‌سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی، شهرداری‌ها و همه سازمان‌های دارای سالن نمایش فیلم موظف هستند تا بدون اخذ هزینه امکان نمایش تیزر و آگهی‌های آموزشی مورد تائید سازمان را در خصوص حقوق افراد دارای معلولیت فراهم آورند. 

وارثی عنوان کرد: سامانه «طلاق» با همکاری اداره کل دادگستری، استانداری و شهرداری به‌منظور کاهش و کنترل طلاق در قزوین راه‌اندازی می‌شود که تاکنون 4 گروه کنترل گروه کاهش‌دهنده طلاق، افرادی که برای موضوع طلاق به آنان مراجعه می‌کندند را به بهزیستی ارجاع می‌دهد تا مددکار، مشاور حقوقی، روانشناس و مشاور مذهبی طی 8 جلسه که 3 جلسه آن مربوط به غربالگری است این مراحل را بگذرانند تا کمتر شاهد آسیب اجتماعی همچون طلاق در استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار