مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خوزستان گفت: تسهیلات یارانه ای به هفت واحد صنعتی خوزستان به منظور کمک به این واحدها و رونق تولید در سه ماه نخست امسال پرداخت شد.
کد خبر: ۶۲۵۵۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱ 01 July 2018

اخلاق محمدیان بیان کرد: پارسال طرحی در قالب کمک‌ فنی و اعتباری، به واحدهای صنعتی مصوب شد که این طرح با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از منابع داخلی استان تامین و پرداخت آن به بانک ملی واگذار شد.

وی گفت: با تفاهم‌نامه‌ای که در این زمینه منعقد شد، مبلغی به عنوان یارانه سود تسهیلات به بانک ملی از سوی استانداری خوزستان پرداخت شد تا در قبال آن این بانک چند برابر آن مبلغ را به واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت کند.

محمدیان افزود: مبلغ این تفاهم پنج هزار میلیارد ریال، و نرخ سود تسهیلاتی که در قالب این طرح به واحدهای صنعتی پرداخت می شود به اندازه نرخ سود تسهیلات بانکی 18 درصد است که بر اساس این تفاهم نامه بخشی از سود به صورت پرداخت یارانه به بانک عامل در حمایت از واحدهای صنعتی پرداخت می شود.

وی بیان کرد:تاکنون پرداخت تسهیلات فنی و اعتباری به 182 واحد تولیدی در خوزستان مصوب شده که 99 واحد از آن در شهرک ها و نواحی صنعتی این استان مستقر هستند و تاکنون به هفت واحد از این 99 واحد تسهیلات پرداخت شده است.

محمدیان ادامه داد: به هفت واحد صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی خوزستان از محل کمک فنی و اعتباری مبلغ 114 میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت پرداخت شده که این واحدها متعهد شده اند برای 51 نفر اشتغال ایجاد کنند.

پرداخت تسهیلات در قالب این تفاهم نامه فشار پرداخت اقساط وام بانک ها با سود 18 درصد را برای واحدهای صنعتی کاهش می دهد.در خوزستان 71 ناحیه و شهرک صنعتی وجود دارد.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار