استاندار قزوین :
استاندار قزوین گفت:ما باید جامعه را با هنر آشتی دهیم تا از آسیب های اجتماعی و خشونت ها فاصله بگیریم.
کد خبر: ۶۲۷۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۵ 07 July 2018

به گزارش تابناک قزوین،"عبدالمحمد زاهدی" در نشست هماهنگی برگزاری نمایشگاه بین المللی فروش آثار هنرمندان قزوین افزود: متاسفانه انسان ها قرن ها است که با خود قهر کرده و از خود دور شده اند و برای نزدیک شدن به خود باید به خانه خود بازگردیم.

زاهدی افزود:خانه ما هنر و هویت ما است و باید زمینه بازگشت به آن را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: از زمانی که انقلاب صنعتی و مدرنیته وارد کشور شد ما با فاصله گرفتن از خود هویت های جعلی را برایمان تعریف کردیم و از داشته های ارزشمند خود دور شدیم.

استاندار قزوین گفت: ما نیاز داریم بیش از هرچیزی جامعه را با هنر آشنا کنیم تا خشونت وعصبانیت در جامعه کاهش یابد.

زاهدی ادامه داد: هر هنری فضای لطیفی را برای مخاطبان رقم می زنند و در صورت قرارگیری دراین فضا تاثیر مناسبی بر انسان ها خواهند گذاشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: فضا و معماری در رفتار انسانها تاثیر دارد و به همین دلیل در بازارهای سنتی کمتر آسیب های اجتماعی مشاهده می شود.

زاهدی خاطرنشان کرد: ما باید جامعه را با هنر آشتی دهیم تا از آسیب های اجتماعی و خشونت ها فاصله بگیریم.
وی بر تلاش برای پیوند اقتصاد و هنر برای حمایت از هنرمندان تاکید کرد و گفت: بسته بندی محصولات هنری امروز در دنیا نقش جدی در فروش آثار دارد و باید شرکت شهرک های صنعتی در این زمینه با مشارکت هنرمندان استان اقدام نماید.


به گفته زاهدی،باید توسط هنرمندان مطرح قزوینی اثری که نمادی از استان داشته باشد را تولید کنیم تا در صورت نیاز به میهمانان خارجی تقدیم شود.

مشاور استاندار و مدیر کل حوزه استاندر قزوین نیز در این جلسه گفت: باید با فرهنگ سازی بین جامعه شرایطی را ایجاد کنیم که محصولات هنری هنرمندان استان در سبد خانوار قرار گیرد.


عبدالرضا میقانی افزود: باید به هر شکل ممکن که دستگاه های اجرایی می توانند برای کمک به هنرمندان از طریق خرید محصولات آنها تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار