بیش از 100 میلیارد دلار؛
کافی است سری به برخی اظهار نظرهای مسئولان در این باره در گذشته بزنیم تا دریابیم که سخنان امروز ایشان درباره میزان دارایی های مسدود شده ایران در جهان با گذشته تفاوت هایی یافته که همگی ابهام آفرین هستند.
کد خبر: ۶۳۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 18 July 2015
تابناک بوشهر: رفع تحریم های قطعنامه سازمان ملل، اروپا و آمریکا که در شرف اجرا است خواسته چندین ساله مردم ایران است. بهبود وضعیت اقتصادی کشور مهمترین نتیجه توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی است.
 با رفع کامل تحریم ها قرار است پول های بلوکه شده کشورمان در خارج آزاد شود. حالا که به برگشت پول هایی که عمدتا از محل فروش نفت به کشور نزدیک می شویم میزان پول های بلوکه شده مورد بحث قرار گرفته است.

کافی است سری به برخی اظهار نظرهای مسئولان در این باره در گذشته بزنیم تا دریابیم که سخنان امروز ایشان درباره میزان دارایی های مسدود شده ایران در جهان با گذشته تفاوت هایی یافته که همگی ابهام آفرین هستند.

این فهرست اظهارنظرهای متناقض زمانی کامل می‌شود که به عقب تر هم بازگردیم و برخی اظهارنظرهای سابق مسئولان فعلی را هم مرور کنیم:

9 آبان 1392 نوبخت: رقم پول های بلوکه شده ایران در چین 22 میلیارد دلار است.

9 آبان 1392 خبرگزاری ترند: رقم پول های بلوکه شده ایران در چین به 47 میلیارد دلار می رسد.

3 آذر 1392 کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی: پول بلوکه شده ایران در خارج 60 میلیارد دلار است.

11 آذر 1392 وزارت دارایی ژاپن: کل مبلغ ذخیره شده در این کشور 4.7 میلیارد دلار است.

11 آذر 1392 بانک uco هند: حدود 5.3 میلیارد دلار درآمد حاصل از فروش نفت در پی اعمال تحریم ها در حساب ها مسدود شده است.

10 آذر 1392 یکی از مقامات کره جنوبی: 5.9 میلیارد دلار رقم بلوکه شده ایران در کره جنوبی است.

7 تیر 1394 خبرآنلاین: میزان دارایی های مسدود شده ایران در کشورهای اروپایی 35 میلیارد دلار است.


بدین ترتیب درخواهیم یافت که تناقضات این روزها درباره رقم پول های بلوکه شده ایران، بخشی از گذشته آمده و حتی ممکن است عواملی چون تلاش برای مخفی ماندن روش های دور زدن تحریم ها هم در آن تاثیر گذاشته باشد؛ همان گونه که روش هایی چون تبدیل پول های بلوکه شده کشور در امثال چین به وثیقه فاینانس های مختلف هم می‌تواند در اختلاف بین ارقام اثر گذاشته باشد.

 حتی رفع مسدودیت دارایی های عظیم بانک مرکزی که پشتوانه پول کشورمان است و قابلیت حصول و انتقال به کشور نداشته و ندارد و تنها با رفع تحریم های مالی می‌توان از آنها به عنوان پشتوانه دریافت وام های جهانی بهره برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار