شریعتمداری خبرداد:
وزیر صنعت از ارایه بسته iمایت از تولید به دولت در یکشنبه هفته آتی خبر داد و گفت: قرار است سران سه قوه تنفس شش ماههپرداخت مالیات بر ارزش افزوده را مصوب کنند.
کد خبر: ۶۴۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶ 12 August 2018

تصویب بسته حمایت از تولید یکشنبه هفته بعد در دولت

به گزارش تابناک قزوین،محمد شریعتمداری در همایش توانمندی های صنایع کوچک و متوسط گفت: از واحدهای کوچک و متوسط به عنوان ستون فقرات فعالیت های اقتصادی یاد می شود و در اقتصاد جهانی نیز نقش آفرینی می کنند؛ این در حالی است که بیش از نود درصد صنایع کشور کوچک هستند و البته باید به این تعداد صنوف تولیدی را هم اضافه کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از اشتغال یک میلیون نفری صنایع کوچک و متوسط خبر داد و ارزش تولیدات آنها را دانست.

وی افزود:اید در بهره ور کردن صنایع کوچک و متوسط کار را به نحو بهتری پیش برد و در این میان نقاط ضعف را از بین برد.

شریعتمداری گفت: باید در بازارهای همسایه و دوردست صنایع کوچک و متوسط حضور یابند و تولید برای صادرات از شعارهای پیش روی ما است.

وزیر صمت گفت: تاب آوری به عنوان یکی از شاخص های مهم صنایع کوچک بسیار کمتر از صنایع بزرگ است و اگر ضربه ای از برون کشور به صنایع کوچک وارد شود متاسفانه ضربه پذیری بسیار بیشتر است این در حالی است که تکانه های ارزی آنها را متاثر کرده است و نیازمند عنایت مجلس برای حل این معضلات هستیم.

شریعتمداری گفت: اگر سامانه نیما درست کردیم بسیاری از واحدهای بزرگ می توانند به سرعت خود را با آن تطبیق دهند در حالیکه در خصوص صنایع کوچک این توان را نداریم.اکنون شرایط ما با جنگ قابل مقایسه نیست و دفتری را در واحدهای استانی برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنعتی ایجاد کرده ایم تا مشکلات ریالی و ارزی را حل کنیم.

این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه واحدهای تولیدی با بازار ثانویه باید تامین اعتبار شوند در حالیکه تا یک هفته قبل ارز مبادله ای می گرفتند، تصریح کرد: اکنون باید از این صنایع برای تامین مواد اولیه با ارز کنونی حمایت کنیم پس با بسته ای حمایت را صورت دهیم.

شریعتمداری گفت : بسته حمایت از واحدهای تولیدی یکشنبه هفته بعد به هیات دولت می رود؛ این در حالی است که ما باید این منابع را به فوریت تخصیص دهیم تا همه واحدهای تولیدی از یارانه سود تسهیلات بهره مند شوند.

وی خواستار صفر شدن مالیات بر ارزش افزوده برای یک دوره شش ماهه شد و افزود: مالیات در شرایطی که پیش بینی می شود در زمان تامین مواد اولیه گرانتر شده است، به جا نیست، یعنی ارزش افزوده هفتاد هزارمیلیارد تومانی را به مدت شش ماه از تولید دریافت نکنیم؛ ضمن اینکه در حوزه بیمه تامین اجتماعی نیز باید تدابیری را در نظر گرفت. البته اینها نیازمند قانون است ولی در ستاد سران سه قوه می توان این مباحث را طرح و مصوب کرد.

شریعتمداری با اشاره به صندوق حمایت از صنایع کوچک گفت: این صندوق میتواند ضمانت نامه دهد تا بتواند تولیدرابه سمت تامین وثایق موردنیاز خودهدایت کند؛این در حالی است که سرمایه این صندوق محدود است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار