مدیر جهاد کشاروزی شهرستان البرز:
دیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز گفت : به منظور افزایش تولید محصولات باغی طرح اصلاح و احیا باغات میوه دراین شهرستان اجرا شد.
کد خبر: ۶۴۳۳۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 14 August 2018

طرح اصلاح و احیای باغات میوه در شهرستان البرز اجرا شدبه گزارش تابناک قزوین،یوسفلی با اعلام این خبر افزود: در سال جاری عملیات اصلاح و احیاء باغات میوه از طریق اجرای هرس سبز در باغات انگور در سطح دو هکتار، پیوند درختان پسته به تعداد ۳۰۰ اصله ، تغذیه درختان  با استفاده از کودهای کامل باغی از طریق محلول پاشی با آب آبیاری به تعداد ۵۰۰ اصله انجام شد.

وی اظهار کرد: این طرح  به منظور اصلاح، نگهداری ،حفظ و جوان سازی باغات میوه  از طریق  عقد قرار داد با بخش خصوصی  (شرکتهای تعاونی) در باغات این شهرستان اجرا شد.

یوسفلی تصریح کرد: اجرای طرح هرس سبز باغات انگور مربوط به بخش محمدیه و اجرای پیوند  درختان پسته و تغذیه  درختان در روستاهای دیزج و جهان آباد از توابع بخش مرکزی این شهرستان  اجرا شده است .

وی از مزایای اجرای هرس سبز را ؛  حذف شاخه های اضافی،بهبود تهویه و کاهش آلودگی های قارچی، نفوذ بهتر نور و تسریع در بلوغ میوه  و ایجاد رنگ بهتر در میوه ها (افزایش کمیت و کیفیت میوه ها)و  جلوگیری از ریزش گلها ذکرکرد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار