زمین زلزله به بزرگی 5.9 ریشتر ساعت2:43:25بامداد امروز یکشنبه در منطقه تازه آباد از توابع استان کرمانشاه به وقوع پیوست که که استان ایلام را نیز بشدت برای ثانیه های لرزاند .
کد خبر: ۶۴۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸ 26 August 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ این زلزله که کانون آن در عمق 8 کیلومتری زمین تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث باباجانی استان کرمانشاه اعلام شد.

البته طبق گزارشات متفاوتی از مراکز زلزله نگاری CSEM EMSC  و مرکز USGS این زلزله با شدت 6.1ریشتر و در عمق 10کیلومتری زمین در غرب کشور و دراستان کرمانشاه و در 34.63 درجه شمالی و 46.22 درجه شرقی زمین به وقوع پیوست.

طبق گفته شاهدان این زلزله  حدودا 10ثانیه  زمین و سازه ها در شهرها و روستاهای همجوار کردستان،همدان و ...مرکز آن در منطقه مرزی غرب کشور به لرزه درآورده است

اهالی شهرستان های ایلام ، ایوان و چرداول در این حادثه با لرزش شدید ساختمان ها به بیرون از منازل هجوم و پناه آوردند و هم اکنون بسیاری از آنها در معابر و بوستان های شهری در حال سپری کردن بامداد هستند.

معاون عمرانی استانداری ایلام گفت: با وجود لرزش شدید مناطق مختلف شهری و روستایی، تاکنون هیچ گونه خسارت و تلفاتی از این زلزله در محدوده این استان گزارش نشده است.

احمد کرمی با ذکر اعلام آماده باش نیروهای ستاد بحران استان افزود: گروه های ارزیاب مامور بررسی خسارت های احتمالی شده اند.

./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار