رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان در نشست خبری با اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه هفته دولت:
حسن زاده در ادامه به فضای روانی ایجاد شده در بازار اشاره کرد و‌گفت: اخیرا مجبور شدیم چندین انبار میوه و تره بار را پلمپ کنیم. همچنین چندین واحد فروشنده میوه و تره بار و چند فروشگاه را پلمپ کرده ایم و این موضوع ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۴۷۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ 27 August 2018
نوراله حسن زاده  رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان شامگاه یکشنبه چهارم شهریور  ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه هفته دولت خوزستان به افزایش نرخ ارز  و تاثیر آن در حوزه صنعت و‌تجارت اشاره کرد و گفت: افزایش نرخ ارز در حوزه صنعت از دو جهت باعث ایجاد تغییرات در حوزه تکنولوژی ، ماشین آلات و در حوزه مواد اولیه شده است، چرا که با افزایش ناگهانی قیمت ارز مواجه شدند.
 
به گزارش"تابناک"؛ حسن زاده با اشاره به تحولات نرخ ارز و تاثیر آن در حوزه مواد اولیه گفت: اعلام نرخ ارز به یک باره شوک سنگینی را به بازار وارد کرد ، به خصوص زمانی که اعلام کردند نرخ ارز تک رقمی است و‌ تنش شدیدی ایجاد کرد و‌  مردمی که نیازمند ارز بودند سراسیمه در بازار به دنبال ارز بودند. 
 
حسن زاده بیان داشت: عده ای با دسترسی به اطلاعات محرمانه بورس رانت های کلانی را نصیب خود کردند. 
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مواد اولیه پتروشیمی محصولات داخلی بوده و با قیمت مناسبی در اختیارشان قرار می گیرد گفت: قرار نبود با شوک کوچک نرخ ارز پتروشیمی تحولات عجیبی به وجود آورد، در بازار آزاد به وفور مواد اولیه پتروشیمی وجود داشت . 
 
وی افزود: بنا داریم بازرسی و نظارت دقیقی را از پتروشیمی هایی که مواد اولیه خود را نگهداری کردند و به بازار و‌ واحدهای تولیدی عرضه نکردند، داشته باشیم و یقینا کسانی را که تخلف کرده اند برخورد شدیدی خواهیم کرد و‌جرائم سنگینی خواهند شد. 
 
حسن زاده در ادامه به فضای روانی ایجاد شده در بازار اشاره کرد و‌گفت: اخیرا مجبور شدیم چندین انبار میوه و تره بار را پلمپ کنیم. همچنین چندین واحد فروشنده میوه و تره بار و چند فروشگاه را پلمپ کرده ایم و این موضوع ادامه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه  برخی از محصولات هم دچار افزایش  قیمت شده اند، گفت:  قیمت گذاری این اجناس در قانون بر عهده خود فروشنده بوده و این افراد به دلایل مختلف تصمیم به افزایش قیمت محصولات خود کرده اند. 
 
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به  افزایش قیمت کالای خانه عنوان کرد: چندین تولید کننده کالای خانه در کشور وجود دارد که از عرضه لوازم خانگی در بازار خودداری و در انبارها اقدام به نگهداری از کالاها می‌کنند، برای بررسی این موضوع در بازار لوازم خانگی وارد عمل شدیم. این افراد لوازم خانگی را در این انبارها احتکار کرده بودند.
 
وی با بیان اینکه در انبارهای بازار باید کالا وجود داشته باشد تصریح کرد: اگر انبارها خالی از کالا باشد دچار مشکل خواهیم شد ، نباید صرف اینکه در هر انباری کالا وجود داشته باشد به نام احتکار  فروشنده را دستگیر کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار