با حضور مسئولین استان قزوین:
خانه هنرمندان قزوین روز سه شنبه به مناسبت هفته فرهنگی این شهر در مراسمی با حضور استاندار و جمعی از مسئولان افتتاح شد.
کد خبر: ۶۴۸۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۳ 28 August 2018

خانه هنرمندان در قزوین افتتاح شد

به گزارش تابناک قزوین،شهردار قزوین در آیین افتتاح این خانه که در بوستان مشاهیر راه اندازی شده است،اظهار کرد: از ابتدای تاریخ، هنر نقشی اساسی در زندگی انسان ها داشته و حیات مدنی با این مقوله بزرگ و مهم عجین شده است.

علی صفری با بیان اینکه زبان هنر به عمق جان انسان نفوذ کرده و جامعه را دچار تحول می کند، افزود: بر این اساس جان و روح شهر هم بر کالبد آن مقدم است چرا که  کالبد شهر به تنهایی اهمیت ندارد و این روح شهر است که می تواند در ارتقای زندگی شهروندان نقش آفرینی کند.

به گفته وی، در شهرداری قزوین به دنبال هنر سفارشی نیستیم چون هنر ودیعه و عطیه الهی است.

صفری اضافه کرد: مدیریت شهری پیش از این به منظور ایجاد مکانی برای تجلی اندیشه هنرمندان و اتاق فکر برای آنها قول ایجاد خانه هنرمندان را داده بود بنابراین این مکان در آینده نزدیک مکانی برای تربیت هنرمندان با استعداد خواهد بود.

وی با بیان اینکه خانه هنرمندان خاص شهر قزوین نیست، یادآور شد: در جایی که به دنبال معرفی آن به عنوان مقصد گردشگری هستیم هنرمندان به عنوان سفیران فرهنگی نقش به سزایی خواهند داشت.

این مسئول یادآور شد: شهرداری به دنبال دخالت در امور داخلی هنرمندان نیست و نقش پشتیبانی و تسهیل گری خواهد داشت تا صاحبان فرهنگ و هنر با تفکر و اندیشه متعالی خود این خانه را اداره کنند.

شهردار قزوین افزود: در آینده نه چندان دور خانه های تاریخی را تملک کرده و به عنوان مراکز فرهنگی و هنری مورد استفاده قرار خواهیم داد.

پس از افتتاح خانه هنرمندان و رونمایی از اتوبوس گردشگری قزوین، 2 بوستان محلی آلاله و بوستان کتاب در شهرداری منطقه سه قزوین نیز افتتاح شد.

بوستان آلاله در زمینی با مساحت 6 هزار و 500 متر مربع با 15میلیارد ریال اعتبار احداث شده است.

همچنین بوستان کتاب نیز در زمینی با 9 هزار متر مربع با 15میلیارد ریال در محله کوثر ساخته شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار