کد خبر: ۶۴۹۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 01 September 2018
تابناک کهگیلویه و بویراحمد / اقتصادی ، سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزئیات کامل حمایت کالایی و نقدی از سرپرستان خانوار و پنج دهک آسیب‌پذیر و زمان دقیق اجرای آن را تشریح کرد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا اختصاص بسته حمایتی شامل 25 قلم کالای اساسی برای مردم صحت دارد یا خیر؟ گفت: بله، اما تعداد کالای اساسی که به مردم داده می‌شود فعلا در هیأت دولت نهایی نشده است.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 2 برنامه ویژه دولت برای کمک به مردم در شرایط فعلی گفت: در برنامه اول حمایتی تامین کالای اساسی مردم با قیمت‌های سال گذشته‌ است و برنامه بعدی حمایت از اقشار آسیب‌پذیر کم درآمد که شامل پنج دهک اول جامعه است، خواهد شد.
محسنی بندپی در ادامه افزود: اجرای این برنامه‌ها در قالب شارژ کارت یارانه سرپرستان خانوار پیش‌بینی شده است که به صورت مشترک و ضربتی توسط بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، وزارت صمت، جهاد کشاورزی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرایی می‌شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر درباره زمان اجرای این بسته حمایتی، خاطرنشان کرد: این اقدام تا سه هفته آینده اجرایی خواهد شد اما پیش از آن هیأت دولت باید آن را تصویب کند.
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره نحوه تامین منابع این بسته حمایتی گفت: منابع این بسته هم از طریق مابه‌التفاوت نرخ ارز و هم از طریق منابع بودجه‌ای توسط سازمان برنامه و بودجه تامین می‌شود./آنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار