مدیرکل بنیاد قزوین:
شهدای ما با تاسی از قیام امام حسین(ع)، هشت سال دفاع مقدس را جاودانه کردند.
کد خبر: ۶۵۳۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 10 September 2018

شهدای ما با تاسی از امام حسین(ع)، دفاع مقدس را جاودانه کردند

به گزارش تابناک قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای معاونان بنیاد استان اظهار کرد: مردم مسلمان ایران در طول تاریخ جنگ‌های بسیاری را تجربه کرده‌اند.


وی افزود: اما به گمان حماسه‌ی هشت سال دفاع مقدس در کارنامه‌ی دفاعی ملت ایران برجسته و بی‌مانند است، این برجستگی به واسطه‌ی بهره‌گیری از قیام حضرت امام حسین(ع) در ماه محرم و عاشورای حسینی می‌باشد.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: آنچه امروز از ماندگاری دفاع مقدس به عنوان سند استقامت و پایداری ایرانیان در تاریخ ثبت شده به واسطه‌ی آگاهی رزمندگان اسلام از پیام عاشورا و جاری شدن این فرهنگ در بین آنها بود.


حقایق‌پور افزود: قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا، فرهنگ از خودگذشتگی و ایثار را برای همیشه در تاریخ جاودانه کرد و برای شیعیان به عنوان الگوی تمام عیار برای دفاع از حق و نپذیرفتن باطل به شمار می‌آید.  


این مسئول گفت: بررسی وصایای شهدا بیانگر این واقعیت مهم تاریخی است که شهدای ما با تاسی به قیام عاشورا و یاران اباعبدالله الحسین(ع) هشت سال دفاع مقدس را جاودانه کردند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: امروز با مطالعه‌ی وصایای شهدا به ویژه سیره‌ی عملی آنان در برنامه‌های ایام ماه محرم، بایستی ادامه‌دهنده راه شهیدان باشیم.


وی گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شرایطی تحقق پیدا خواهد کرد که پیوستگی آن به قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای آحاد جامعه تشریح و تبیین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار