مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین :
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: در مراسم اربعین امسال بهتر است در کنار تعدد موکبها با مشارکت همه نهادها یک موکب ویژه با ارائه خدمات جامع در عراق برپا شود تا الگو باشد.
کد خبر: ۶۵۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷ 25 September 2018

جلسه کمیته فرهنگی آموزشی و کارگروه یاوران معنوی ستاد مرکزی اربعین حسینی استان قزوین روز سه شنبه در سالن جلسات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام علی نعمت الهی در این جلسه اظهار کرد: اربعین یک نماد جهانی است و اشتیاق همه مسلمانان و حتی مسیحیان از اربعین افتخارآمیز است که یک مسیحی حضرت عباس را دوست دارد.

وی افزود: اربعین یک ظرفیت ارزشمند برای ترویج احکام دینی و مظلومیت و ظلم ستیزی حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در سال گذشته ضمن عزیمت به مراسم اربعین حسینی و با نگاه ژرف به امور با برخی نواقص و مشکلات َآشنا شدیم و امسال باید تلاش کنیم آنها را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: باید دنبال کار فرهنگی باشیم و با برنامه ریزی در کمیته های ۱۵ گانه اربعین  به اثر بخشی برنامه ها کمک کنیم.

نعمت الهی بیان کرد: در سال گذشته واقعا برخی موکب ها با ارائه خدماتی از صفر تا ۱۰۰ از قبیل پزشکی، آشپزی، فرهنگی، خیاطی،   کفاشی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بودند اما برخی هم ضعیف عمل کردند.

به گفته وی، امسال نباید روی کمیت زیاد مانور بدهیم بلکه اگر بتوانیم در کربلا، نجف و مصیب یک موکب ویژه و کیفی دایر کنیم تا سرامد باشد تاثیر زیادی خواهد داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: بالا بودن تعداد موکب خوب است اما می توانیم چند موکب پیش بینی کنیم که با تامین خدماتی در صنوف کفاشی، خیاطی، آرایشگری، پزشکی، پرستاری و شامل امور همه خدمات به زائران در یک جا داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: برای شروع یک موکب جامع از سوی استان قزوین در عراق برپا کنیم و برای این امر دنبال یک مکان مناسب با همکاری مقامات عراقی باشیم تا سرآمد باشد.

نعمت الهی گفت: نباید خدمات موکب به توزیع نذری خلاصه شود بلکه بهتر است با کمک استانداری، اوقاف، حج و زیارت، تبلیغات اسلامی و اصناف بک موکب شاخص در عراق برپا کنیم و دنبال موکب های ضعیف که کارآیی ندارد نباشیم.

وی اضافه کرد: کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین کارهای خوبی انجام داده و در کشور شاخص است و اعزام ۲۰۰ مبلغ برای انجام کارهای فرهنگی یک کار ارزشمند است که باید امسال هم ادامه یابد.

نعمت الهی گفت: سه کارگروه مهم داریم مانند یاوران معنوی که در تعریف جدید امام جمعه رئیس آن است و کارگروه تبلیغ و نماز و قرآن و بانوان که الزامی است اما سایر کارگروه ها محدودیت ندارد می توانید پیشنهاد دهید تا اضافه کنیم.

نعمت الهی تصریح کرد: کارگروه رسانه، اطلاع رسانی هم به ریاست صدا و سیما باشد و استان قزوین با ۴ گروه کمیته فرهنگی اموزشی را تقویت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار