استاندار قزوین در شورای عالی معماری و شهرسازی؛
استاندار قزوین در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور گفت:زندگی شهرنشینان در بافت های تاریخی باید اقتصادی شود.
کد خبر: ۶۵۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶ 26 September 2018

زندگی در بافت های تاریخی باید اقتصادی شود

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که به منظور بررسی مسائل و طرح های حوزه شهری استان قزوین که با حضور وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران مرتبط استان در محل وزارتخانه  تشکیل شد اظهار کرد: تصمیم گیری درخصوص اجرای طرح های مدیریت شهری در بافت های تاریخی  باید به گونه ای باشد که از یک طرف زندگی در این مناطق و نواحی اقتصادی باشد و از طرف دیگر آثار تاریخی نیز که بیانگر هویت شهر و شهروندان هستند حفظ و صیانت شود.

وی افزود: امنیت در مناطق مسکونی با بافت تاریخی از چنان اهمیتی برخوردار است که بی توجهی نسبت به آن این مراکز را به محل تجمع و زندگی مجرمین تبدیل خواهد کرد.

استاندار گفت: برای پیشگیری از این مقوله بهترین راهکار بازسازی و مقاوم سازی اماکن و واحدهای مسکونی در این نواحی شهری است.

زاهدی خاطرنشان کرد:در تصمیم گیری ها درخصوص طرح های عمرانی، شهری  و اقتصادی باید به مسائل امنیتی توجه کرد تا با تبعات بعدی مواجه نشویم.

وی بیان کرد: با ارائه طرح کمیسیون ماده  استان درخصوص طرح خیابان انصاری شرقی در محله بلاغی وتصویب آن در  شورای عالی معماری و شهرسازی در نهایت هم ار تخریب آثار و اماکن تاریخی پیشگیری می شود و از طرف دیگر به نیازها و تقاضاهای ساکنین این مناطق و شهر پاسخ مثبت خواهد داد.

گفتنی است، در این جلسه درخصوص طرح های شهری از جمله میدان میوه و تره بار،بوستان ملی باراجین،باغستان سنتی،شهرک دانش،طرح خیابان انصاری شرقی بحث و گفت و گو صورت گرفت و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار