نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام:
امام جمعه ایلام گفت: مسئولان ارشد کشور باید آگاه باشند که در مذاکره با آمریکا نمی توان از در مسامحه و منطق وارد شد چرا که این کشور برای حفظ منافع و زیاده خواهی های خود به راحتی پایبندی به هر عهد و پیمانی را نقض می کند.
کد خبر: ۶۷۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 27 October 2018

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های نماز جمعه امروز شهر ایلام اظهار داشت: دفاع از حقوق بشر و مظلوم برای استکبار جهانی تنها یک شعار است و نمونه عدم پایبندی به این شعار از سوی آمریکا را در قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی می توان مشاهده کرد.

وی افزود: در جریان قتل این روزنامه نگار عرب آمریکایی ها داعیه حقوق بشر در جهان را دارند در برابر منافع و معامله هایی که با سعودی ها دارند سکوت کردند و فروش تسلیحات نظامی به عربستان را به کشف حقیقت ماجرای خاشقچی ترجیح دادند.


کریمی تبار در ادامه به موضوع اربعین اشاره کرد و یادآور شد: اربعین در واقع موجی عظیم و برگرفته از شور و شعور همه کسانی است که در طول تاریخ باعث زنده ماندن قیام عاشورا و اهداف این حرکت بوده اند و عاملی برای زدودن خواب غفلت از کوردلان تاریخ است.


وی گفت: اجتماع بسیار باشکوه ده ها میلیون زائر از سراسر جهان در کربلا نشان دهنده عمق ارادت شیعیان و آزادی خواهان جهان به حضرت سیدالشهدا (ع) و بیانگر اتحاد، همدلی مسلمانان با یکدیگر و به مثابه خاری در چشم دشمنان و استکبار جهانی و رسانه های غربی است.


خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: موضوع اربعین برای استان ایلام از نظر مادی و معنوی یک فرصت است که هم مردم این خطه عشق و ارادت خود را با پذیرایی از زائران اباعبدالله به خاندان رسالت نشان دهند و هم عاملی برای توسعه زیرساخت های استان است.


حجت الاسلام کریمی تبار گفت: در روزهای اخیر متاسفانه شاهد تصادفات جانی و مالی متعددی در جاده های استان ایلام بوده ایم که نیاز است مسئولان ارشد کشور و استان نسبت به بهسازی ، توسعه و تقویت زیرساخت های جاده ای استان توجه و اهتمام بیشتری داشته باشند.


وی از مردم نیز خواست با توجه به اینکه عمده ایستگاه های صلواتی و موکب ها بعد از بازگشت بیشتر زائران از مرز جمع اوری می شود، شهروندان نسبت به پذیرایی از زائرانی که از عراق باز می گردند اقدام کنند تا این افراد گرسنه و خسته ایلام را به مقصد استان های خود ترک نکنند.


وی در ادامه به موضوع جوانان اشاره کرده و افزود: به فرموده رهبر انقلاب جوانان برای کشور یک فرصت و امتیاز هستند و از همان بدو شکل گیری انقلاب تاکنون جوانان هر دوره ای در توسعه و تقویت نظام در عرصه های سیاسی، نظامی، دفاعی، علمی، فرهنگی، ورزشی، دفاع مقدس و .... نقش داشته اند.


خطیب نماز جمعه ایلام تاکید کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صمییمی مسئولان با جوانان، بنده نیز بعد از اتمام اربعین ارتباط مستقیم و نزدیکی را با تشکل های دانشجویی، دانش آموزی و طلاب برقرار خواهم کرد و در فرصت های مناسب و دوره ای به دیدار این اقشار مهم و تاثیرگذار جامعه می روم.


وی سپس به موضوع تاریخی کاپیتالاسیون اشاره کرد و گفت: در سال 43 رژیم شاهنشاهی با تصویب این لایحه باعث مصونیت مستشاران آمریکایی در ایران شد و اعتراض و افشارگری صریح امام خمینی (ره) در آن سال و همراهی مردم و روحانیون با صحبت های امام در واقع پایه گذار نهضت انقلاب اسلامی شد./ح

ایلام بیدار

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار