رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۳ هزار و ۵۱۵ هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه نوین آبیاری تجهیز شده است.
کد خبر: ۶۷۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵ 31 October 2018

3500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

به گزارش تابناک قزوین،فاطمه خمسه روز چهارشنبه در جلسه سامانه های نوین آبیاری که با حضور معاونین و مدیران برگزار شد اظهار کرد: این میزان سیستم نوین آبیاری در قالب ۱۲۹ طرح در شهرستان های تابعه استان اجرا شده است.

وی افزود: از این میزان اراضی کشاورزی که به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده ۲۲۱ هکتار بصورت سامانه بارانی، ۲ هزار و ۹۹۳ هکتار بصورت قطره ای و ۳۰۰ هکتاربصورت آبیاری کم فشار است.

به گفته ی وی؛ در حال حاضر نیز هشت هزار و ۱۷۵ هکتاراز اراضی کشاورزی در قالب ۲۵۸ طرح برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه بیان کرد: در راستای مصوبات هیات دولت به استان قزوین و اجرای ۲۰ هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری؛ از ابتدای اجرای این طرح تاکنون؛ ۱۱ هزار و ۶۹۱ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب ۳۸۷ طرح اجرا شده است.

خمسه مهمترین مشکل در اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی را افزایش قیمت لوله و سایر لوازم و تجهیزات، عدم مشارکت مطلوب کشاورزان دانست و گفت: اولویت در اجرای سامانه های نوین آبیاری طرح های تجمیع و همچنین طرح هایی است که در کوتاه ترین زمان ممکن با مشارکت کشاورزان اجرا شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار