استاندار قزوین:
استاندار قزوین با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد ارتباط توده مردم باحاکمیت را تنظیم می کنند افزود: دولت ها باید سازمان های مردم نهاد را حمایت کنند چرا که بدون این سازمان ها ادامه حیات معقول وجود نخواهد داشت .
کد خبر: ۶۸۲۵۵۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱ 21 November 2018

سازمان های مردم نهاد ارتباط توده مردم باحاکمیت را تنظیم می کنند

به گزارش تابناک قزوین،عبدالمحمد زاهدی روز چهارشنبه در پنجمین همایش سالانه سازمانهای مردم نهاد که با حضور اکبری معاون مشارکت های مردمی وزارت کشور در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: انسان یک موجود اجتماعی است و به گونه ای است که هر روز نیازهایش افزایش پیدا می کند.

وی افزود: برای اینکه بتواند نیازهایش را برطرف کند به یک نوع سازمان دهی احتیاج دارد که در ابتدا از شکل خانوادگی و ساختارهای اجتماعی رشد یافته است و در تامین نیازهای بزرگترش تلاش می کند.

این مقام مسئول ادامه داد: انسان اولیه در ابتدا فقط به دنبال شکار و تهیه خوراک روزمره اش بود ولی از لحظه ای که موضوع امنیت برای او مهم شد و حکومت ها تشکیل شد موضوعی تحت عنوان امنیت بین المللی از عناوین مهم نیازهایش شد.

زاهدی بیان کرد: در حال حاضر در سطح بین المللی برای نیازهای بشری تشکیلاتی شکل گرفته است چرا که دولت ها قادر نیستند به تنهایی نیازرهای بشری را رفع و پاسخگو باشند.

استاندار قزوین تصریح کرد: اکر حرکتی توده وار از سوی مردم در هر بخشی حتی محیط زیست و امور دینی انجام شود بسیار تاثیرگذار خواهد بود همچنین اگر مشارکت مردمی در قالب تشکیلات و یا سازمان های مردم نهاد در نتظیم روابط اجتماعی خود مردم و مردم و حاکمیت صورت بگیرد سبب می شود رفتار و اهدافی در مردم نهادینه شود که سبب تغییر پذیری آن ها شود.

به گفته وی، نیازهایی در مردم وجود دارد که دولت ها از آن ها غافل هستند بنابراین سازمان های مرذم نهاد در این امر بسیار تاثیر گذار است.

زاهدی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد ارتباط توده مردم باحاکمیت را تنظیم می کنند افزود: دولت ها باید سازمان های مردم نهاد را حمایت کنند چرا که بدون این سازمان ها ادامه حیات معقول وجود نخواهد داشت .

در ادامه سخنرانی استاندار قزوین نماینده سازمان های مردم نهاد به مشکلاتی همچون تاسیس، تمدید ، نظارت و دخالت دستگاه های حاکمیت پرداختند.

گفتنی است،برخی ادارات اجرایی که بیشترین همکاری را با سازمان های مردم نهاد داشتند و برخی نهادهای مشارکتی با حضور مسئولین استان و معاون مشارکت های مردمی وزارت کشور مورد تقدیر و قدرانی قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار