معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین:
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری یک هزار کودک قزوینی مبتلا به سوء تغذیه از سبد غذایی ویژه رفع سوء تغذیه بهره‌ مند شدند.
کد خبر: ۶۸۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰ 28 November 2018

بهره‌ مندی یک هزار کودک قزوینی مبتلابه سوء تغذیه از سبد غذاییبه گزارش تابناک قزوین، «محمد صیادی» اظهار کرد: باهدف بهبود وضعیت تغذیه کودکان در خانوارهای نیازمند در 6 ‌ماهه نخست سال جاری 595 میلیون تومان برای رفع سوء تغذیه، یک هزار کودک زیر پنج سال پرداخت شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 31 درصد افزایش‌ یافته است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین افزود: یک هزار سبد غذایی به صورت ماهانه برای درمان سوء تغذیه کودکان زیر ۵ سال توزیع‌ شده که ارزش هر بسته غذایی حدود 920 هزار تومان است.

وی عنوان کرد: سبدهای غذایی با نظارت کارشناسان تغذیه تهیه می‌ شود که شامل برنج، روغن، لبنیات، حبوبات، گوشت و پروتئین است که ماهانه از طریق فروشگاه‌ های مشخص در اختیار کودکان مبتلا به سوء تغذیه قرار می ‌گیرد.

صیادی اعلام کرد: هدف از اجرای این طرح کمک به رفع سوء تغذیه کودکان 6 تا ۵۹ ماهه است که با همکاری مراکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی، کودکان مبتلابه سوء تغذیه شناسایی و برای دوره 6 ماه تحت حمایت غذایی کمیته امداد قرار می ‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: در 6 ‌ماهه نخست امسال 81 میلیون تومان هم برای تغذیه مناسب 81 مادر باردار و نیازمند تحت حمایت هزینه شده است که هدف از اجرای این طرح ارتقاء سطح سلامت مادران باردار و تقویت آنها برای جلوگیری از تولد نوزادان مبتلابه سوء تغذیه است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: کودکان در صورت تغذیه مناسب دچار اختلالات رشدی و ذهنی نمی‌ شوند چراکه داشتن کودکان شاد و سالم، سطح سلامت جامعه را ارتقا می‌ دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار