تابناک گزارش می دهد؛
شهریار رضوی اظهار داشت: خوشحالیم که در ترم زمستانه 97 با سه طرح آموزشی (آی مت، یو سی مس و ایزی مس) متفاوت و متناسب با سه رده سنی از 3 سال به بالا در خدمت کودکان، نوجوانان و جوانان شهرستان کهگیلویه بزرگ هستیم.
کد خبر: ۶۹۲۱۰۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰ 18 December 2018

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، مجری طرح آی مت در شهرستان کهگیلویه در گفت و گویی اختصاصی با تابناک اظهار داشت: کودکان ما در هر شرایط و هر سنی که باشند لایق پیشرفت هستند.

وی خطاب به والدین عنوان کرد: هیچ گاه نگذارید که محرومیت، باعث محدودیت فرزندانتان شود بلکه با صرف وقت و هزینه ای اندک، آینده کودک خود را تضمین کنید.

شهریار رضوی ابراز داشت: فکر نکنیم که سرمایه گذاری برای فرزندان خود همیشه داشتن حساب های بانکی آنچنانی و یا دفترچه های بیمه چند ساله است، فرزندان ما امروزه به سرمایه گذاری در حیطه روحی، روانی و علم نیازمند هستند.

مجری طرح آی مت کهگیلویه بیان داشت: والدین باید بدانند که همیشه بهترین خوراک، پوشاک و اسباب بازی نیازهای اساسی یک فرد نیستند بلکه باتوجه به آموزش های جدید و متفاوت و تغییرات فراوان در سیستم آموزشی و کتاب های درسی، کودکان ما نیاز مبرم به افزایش اعتماد به نفس و والدین با اطلاعات و آگاهی مناسب جهت آموزش خود نیاز دارند.

وی ادامه داد: پس والدین به دنبال بهترین و مناسب ترین شیوه آموزشی مناسب سن و توانایی کودک خود باشند.

رضوی تصریح کرد: آی مت طرحی است که جوابگوی تمام نیازهای کودک از جمله: نیاز به شکوفایی و خلاقیت، بیان احساسات، ارتباط با همسن و سالان و آموزش همراه با بازی، سرگرمی و شادی است.

در ادامه به معرفی طرح های آموزشی ویژه کودکان 3 سال به بالا که در مرکز آی مت شهرستان کهگیلویه اجرا می شوند می پردازیم؛

 

والدین متعهد و آگاه، نگذارید محرومیت باعث محدودیت فرزندتان شود/ ثبت نام زمستانه طرح آی مت (I_ math)، یو سی مس (Uc mas ) و ایزی مس (EASY MATHS) در دهدشت + تصاویر

معرفی طرح آی مت (I_maths)

آی مت (i-maths ) یک سیستم آموزشی جهانی است که به سرپرستی پروفسور دینو ونگ در سال 2003 در کشور مالزی ابداع شد.

هم اکنون در 25 کشور دنیا از جمله چین، آمریکا، سنگاپور، هند و ترکیه و دیگر کشورها این سیستم در حال اجراست و کشور عزیزمان ایران دوازدهمین کشوری است که به خانواده (I_maths) پیوسته است.

مواد آموزشی، کتاب ها و روش آموزش این سیستم برپایه مبانی علمی و نظریه های معتبر روانشناسی بوده و منطبق با استاندارهای NAEYC و NCTM است.

برنامه مزبور که حاصل سالها پژوهش محققان است باعث شده که کودکان از طریق مفاهیم پایه ریاضی درک بهتری از دنیای اطرافشان داشته باشند.

پنج هدف اصلی این دوره آموزشی عبارتند از: از بین بردن ترس ریاضی، از بین بردن موانع خلاقیت، مهارت فکر کردن، انتقال مفاهیم پایه و اساسی ریاضی و درک و استنتاج در عمل.

طول دوره آی مت 3 سال است و هرسال شامل 4 ترم است.

کلاس ها هر هفته 2 جلسه است، کلاس های آموزشی بصورت عملی و همراه با بازی و در محیطی شاد اجرا می شود.

بسته آموزشی و کتاب های آی مت منحصر به فرد بوده و گواهی های لازم در این خصوص از مراجع ذیربط اخذ شده است.

 

والدین متعهد و آگاه، نگذارید محرومیت باعث محدودیت فرزندتان شود/ ثبت نام زمستانه طرح آی مت (I_ math)، یو سی مس (Uc mas ) و ایزی مس (EASY MATHS) در دهدشت + تصاویر

معرفی طرح یو سی مس ( UC MAS )

برنامه محاسبه ذهنی UCMAS (یو سی مس) یک برنامه منحصر به فرد برای رشد شناختی کودک است که در سال 1993 توسط پروفسور دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد.

این سیستم هم اکنون در بیش از 60 کشور جهان از جمله کانادا، استرالیا، آمریکا، انگلیس، اسپانیا، چین، ژاپن، امارات و دیگر کشورها در حال اجراست.

ایران چهل و نهمین کشوری است که به خانواده UCMAS پیوسته است.

اولین دوره UCmas در دی ماه 1390 در منطقه 18 تهران به صورت پایلوت اجرا شد و پس از تایید معاونت پژوهشی سازمان آموزش و پرورش به صورت گسترده در سطح کشور اجرا و مورد استقبال قرار گرفت.

این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به کار گیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره چپ و نیمکره راست) به طور همزمان می شود.

دانش آموزان از سن 8 سال به بالا با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق، ظرفیت ذهن خود را توسعه می دهند که این سبب بهبود مهارت هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسئله می شود که به موفقیت در همه رشته ها و زندگی روزمره می انجامد.

برنامه UCMAS نه تنها منجر به ایجاد اعتماد به نفس و تسلط در انجام محاسبات می شود بلکه این برنامه با ایجاد یک چهارچوب زیر بنایی سبب توسعه مهارت های مورد نیاز یادگیری در مدرسه و زندگی عادی کودکان می شود.

ابداع کنندگان UCMAS معتقدند این سیستم طوری طراحی شده است که هر دو نیمکره مغز را به شکلی یکنواخت توسعه می دهد.

وقتی کودکان به وسیله دست، مهره های چرتکه را جا به جا می کنند این ارتباط بین دست و مغز، تحریک نیمکره های چپ و راست مغز را به دنبال خواهد داشت.

نیمکره راست (سمت انتزاعی) یک حافظه تصویری از مهره های چرتکه می سازد در حالی که نیمکره چپ ( سمت منطقی) قوانین لازم برای انجام محاسبات به کار می گیرد.

هنگامی که هر دو طرف مغز از طریق آموزش UCMAS فعال می شود دانش آموزان می توانند به سرعتی در محاسبات دست یابند که پیش از این فقط نابغه های ریاضی قادر به انجام آن بودند.

پژوهش های علمی نشان می دهد که حافظه ای که در نیمکره چپ مغز وجود دارد بلند مدت نیست اما تصویری که در نیمکره راست مغز ثبت شده است برای همیشه در ذهن می ماند.

با تحریک نیمکره راست از طریق حساب ذهنی و در ترکیب آنها با هوشیاری از چشم ها، گوش ها و دست ها توانایی ذخیره و بازیابی باهم توسعه داده می شود.

هم اکنون هزاران محقق در سطح جهان بخصوص در ژاپن و انگلیس روی برنامه UCMAS جهت ارتقا یادگیری کودکان مطالعه و تمرکز دارند.

این سیستم از مراکز بین المللی علمی و آموزشی تاییدیه علمی دارد و گواهی ایزو 9001 را در سال 2000 اخذ کرده است.

بر اساس مطالعات انجام شده آموزش چرتکه سبب ارتقا حوزه هایی مانند تمرکز، حافظه دیداری و شنیداری، حافظه بلند مدت، اعتماد به نفس، سرعت و دقت محاسبات می شود و موفقیت در امور تحصیلی را در پی دارد.

 

والدین متعهد و آگاه، نگذارید محرومیت باعث محدودیت فرزندتان شود/ ثبت نام زمستانه طرح آی مت (I_ math)، یو سی مس (Uc mas ) و ایزی مس (EASY MATHS) در دهدشت + تصاویر

معرفی طرح ایزی مس (EASYMATHS)

ریاضیات آسان متدی است هندی متعلق به شرکت Icmas، این مرکز دارای 3 هزار نمایندگی در کشور هند و 120 نماینده در کشورهای دیگر از جمله کانادا، دانمارک، فنلاند و کشورهای دیگر است.

موسسه آموزشی "تتا" نماینده انحصاری Icmas در ایران، در پی گسترش این متد، خدمات آموزشی ریاضیات آسان را ارایه می دهد.

ریاضیات آسان یک روش برای محاسبات ریاضی است که با استفاده از روش باستانی ودیک و بهره گیری از 16 مجموعه فرمول ساده که به طرز شگفت انگیزی باهم در ارتباط اند، به دانش آموزان کمک می کند تمامی محاسبات پیچیده ریاضی ( چهار عمل اصلی به علاوه جذر و توان) را با دقت و سرعت بالا انجام دهند طوری که سرعت محاسبات 8 تا 20 برابر افزایش یابد.

در این متد دانش آموزان رده سنی 12 سال به بالا پس از آموزش مفاهیم ریاضی در مدارس می توانند در این دوره ها شرکت کنند.

کل دوره شامل سه ترم 2 ماهه (6 ماه) و هر ترم شامل 8 جلسه دو ساعته ( هر هفته 2 ساعت مجموعا 16 ساعت) است که دانش آموزان باتوجه به نمراتشان در امتحان پایان دوره مجوز شرکت در ترم بعد را کسب نموده و در انتها از طرف شرکت Icmas گواهینامه بین المللی دریافت می کنند.

هشدار زمان ثبت نام!

موسسه آموزشی آی مت شهرستان کهگیلویه با سابقه بسیار درخشان در مسابقات جهانی 2018 مالزی و کسب دو مقام قهرمانی برای ثبت نام محدودیت زمانی و مکانی دارد.

مراکز ثبت نام؛

والدین گرامی جهت ثبت نام فرزند خود می توانند به دفتر مرکزی آی مت واقع در خیابان امام زاده جابر، جنب خانه کارگر کهگیلویه مراجعه نمایند، فقط والدین گرامی به یاد داشته باشند که جهت ثبت نام محدودیت زمانی و مکانی وجود دارد.

شماره های تماس؛

09175200619

09138909794

07432267952

 

خبرنگار و تنظیم گزارش: سید مصطفی گنجی

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار