کد خبر: ۶۹۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵ 23 December 2018

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اسدالله حسن‌اده ظهر امروز در نشست با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: براساس آمارهای هشت ماه امسال 8 هزار و 502 مورد ازدواج به ثبت رسیده که روزانه 35 مورد و هر ساعت 3 ازدواج در استان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این که آمار ازدواج هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشه 5.9 درصد کاهش یافته است افزود: پیش‌بینی می‌شود درسال‌های اخیر شاهد کاهش نرخ ازدواج در استان اردبیل باشیم که این امر به دلیل پیری جامعه اتفاق می افتد.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: آمار طلاق در هشت ماهه امسال 2 هزار و 165 مورد بود که طلاق در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 12درصد افزایش یافته و براساس آمارهای ارائه شده روزانه 9 مورد و هر 4 ساعت یک مورد طلاق در استان داریم و از لحاظ طلاق اردبیل رتبه 11 کشور را به خوداختصاص داده است.

حسن‌زاده اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار و 730 مورد ازدواج در اردبیل به ثبت رسیده و سال گذشته 26 هزار و 679 مورد ولادت در استان داشتیم.

وی اظهار کرد: میانگین ازدواج خانم‌ها در اردبیل 23 و آقایان 28 مورد است و در هشت ماهه امسال 15 هزار و 263 مورد ولادت انجام یافته است و میزان ولادت در استان اردبیل نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.1 درصد کاهش یافته و در هشت ماه امسال بیش از 4 هزار و 500 مورد وفات ثبت شده که کاهش 8.9 درصدی نسبت به مشابه سال گذشته داشته است.

وی تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده روزانه 64 مورد ولادت در استان داریم و آمار ولادت پسران نسبت به دختران 113 به 100 است و آمار فوت مردان به زنان 124 به 100 است.

حسن‌زاده بیان کرد: بیشترین اسم در استان اردبیل تاکنون به نام علی ثبت شده است که 54 هزار و 988 مورد نام علی در استان داریم و بعد از این نام محمد، حسن، مهدی و رضا به ترتیب در رده‌های نامگذاری جزو بیشترین‌ها هستند و در بخش دختران بیشترین نامگذاری به نام فاطمه با 60 هزار و 448 مورد اختصاص یافته است که بعد از آن زهرا ،رقیه، مریم و لیلا در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی اظهار کرد: امسال بیشترین اسم در بین پسران با امیرعلی با 316 مورد و بعد از آن آیهان، ابوالفصل، امیرعباس و علی است و در بین دختران 239 مورد رتبه نخست نامگذاری را به خود اختصاص داده و نازنین زهرا و رها در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

حسن‌زاده اظهار کرد: در هشت ماهه امسال سه اسم با نام یلدا در استان ثبت شده است و 582 نفر اقدام به تغییر نام در این مدت کرده‌اند.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار