معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین از مبادلات تجاری (واردات و صادرات) در سال جاری با 46 کشور دنیا خبر داد.
کد خبر: ۶۹۷۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۶ 30 December 2018

مبادلات تجاری قزوین با 46 کشور دنیا

به گزارش تابناک قزوین ،منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین بیان کرد: بیشترین حجم مبادلات تجاری صورت گرفته بین قزوین با دیگر کشورها به ترتیب به عراق و سپس جمهوری آذربایجان، روسیه و افغانستان اختصاص دارد.
این مسئول ادامه داد: صادرات کالاهای غیرنفتی از قزوین به دیگر کشورها در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 31 درصد رشد داشته که در این مدت 455 میلیون دلار انواع کالای تولیدی استان از گمرک قزوین و سایر مبادی خروجی کالا به کشورهای مختلف صادر شده است.
وی عنوان کرد:  از اولویت های مهم اقتصادی استان رشد صادرات است که 75 درصد کالاهای صادراتی قزوین به کشورها مربوط به محصولات صنعتی بوده و سایر کالاها مختص محصولات کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی است.
حبیبی اضافه کرد: در سال جاری ارایه تسهیلات به صادرکنندگان قزوینی نسبت به مدت مشابه سال قبل20 درصدافزایش داشته است. مجموع تسهیلات پرداختی در این بخش طی هشت ماهه امسال 890 میلیارد ریال بوده که با نرخ سود 14 درصد به فعالان صادراتی ارایه شده است
وی با اشاره به نقش صادرات در رونق تولید و اشتغالزایی برای جوانان، اظهار کرد: تولیدکنندگان داخلی باید به تولید کالاهای صادرات محور توجه ویژه داشته باشند چرا که این رویکرد موفقیت و استمرار فعالیت آنها را بدنبال دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار