رییس جمهوری در جمع مردم گلستان با بیان اینکه آماده روابط دوستانه با یکی دو کشور منطقه هستیم، تاکید کرد که اکنون با همسایگان خود بهترین روابط را داریم.
کد خبر: ۷۰۳۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ 14 January 2019

 

 

به گزارش تابناک قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در جمع مردم گنبدکاووس در ورزشگاه تختی این شهر گفت: برخی ها می خواهند غذا، دارو و تجهیزات مردم را دچار محدودیت کنند.
وی اظهار کرد: امنیت امروز، هوشیاری مردم و پیشرفت علمی کشور افتخار ماست.
رئیس دولت تدبیر و امید افزود: در روزهای پیش رو دو ماهواره به فضا پرتاب می کنیم، «ماهواره پیام» با ماهواره بر ساخت دانشمندان و دانشگاه امیرکبیر، بزودی در 600 کیلومتری مدار قرار می گیرد.
او ادامه داد: ماهواره پیام، نخستین ماهواره عملیاتی ایران با ماموریت ارسال روزانه اطلاعات سرزمینی است و در علم ژنتیک، مقام نخست منطقه هستیم. 

** هیچ هراسی از دشمن نداریم 
رئیس جمهوری افزود: ما از توطئه های دشمن هراس نداریم و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت، آمریکا و اذنابشان قادر نیستند ملت بزرگ و رهبری شجاع را به زانو درآورند.

** تحول بزرگ در اینچه برون 
روحانی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه برون تحول بزرگ برای استان خواهد بود از آغاز عملیات برقی شدن راه آهن اینچه برون به گرمسار، در آینده نزدیک خبر داد و گفت: حمل بار از این مسیر از دو به 12 میلیون تن قابل افزایش است.
روحانی همچنین به تحریم های آمریکا در بانک، نفت، کشتیرانی و... اشاره کرد و افزود: سخت است اما در مقابل شان موفق خواهیم شد و برای این کار باید در روز سختی همه کنار هم باشیم.
رییس دولت تدبیر و امید یادآور شد که دولت با تمام توان خادم مردم است و امروز روز امتحان همه است و باید با استقامت، پیوندها را مستحکم تر کنیم. 
روحانی به مردم گنبد این اطمینان را داد که محرومیت های بهداشتی و درمانی شهر و دیارشان رفع می شود.
او از ساخت 5 بیمارستان جدید در گلستان خبر داد و گفت: تا پایان دولت دوازدهم یک هزار تخت بیمارستانی در استان افزوده می شود.

** تاکید بر نقش آفرینی مردم در تصمیم سازی کشور 
رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه نقش آفرینی مردم در تصمیم سازی کشور برای ما مهم است، گفت: بعد از انقلاب در تمام انتخابات ها،تصمیم گیرنده اصلی مردم هستند و آنها انتخاب می کنند که چه کسانی بر کرسی مسوولیت بنشیند.
وی اظهار داشت: شما مردم بزرگ دیار گلستان بودید که در سال 92 و 96 با رای بلندتان بار مسوولیت را بر دوش ما گذاشتید.
روحانی گفت: ورق زدن تاریخ این استان نشان می دهد در بعضی شهرها 95 درصد مردم به این بنده کوچک رای دادند که در برابر عظمت و احساس مسوولیت مردم سر تواضع فرودی می آورم.
رییس جمهوری تصریح کرد: هر کاری برای این مردم بکنیم، تنها ذره کوچکی از وظایفی که بر دوش داریم را ادا خواهد کرد.

** تمرکز دولت در بودجه سال آینده بر رفع محرومیت ها است 
روحانی به بودجه سال آینده کشور اشاره کرد و گفت: تمرکز دولت برای کمک به مردم در برخی تبصره ها مانند تبصره 14 ، 18 19 و 21، نشان دهنده عزم جدی دولت برای رفع محرومیت ها بوده و اولین قدم در تبصره 14 برای ادامه کمک به اقشار محروم جامعه است.
رئیس قوه مجریه تصریح کرد: برای رفع فقر مطلق نیز هفت هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده و بخشی از اعتبارات تبصره 18 صرف تحول اشتغال به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های جوانان خواهد شد.
رییس جمهوری اظهار داشت: می دانیم که در این مقطع حساس، جوان های ما باید در مسیر اشتغال قرار بگیرند و خوشبختانه آمار امسال گلستان در این بخش مطلوب است و یک درصد از آمار بیکاری این استان کاهش یافت.
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در استان قدم های بزرگی برداشته ایم اما تا نقطه مطلوب فاصله داریم.
وی بیان کرد: اگر چه شغل های زیادی در کشور ایجاد می شود اما هر ساله بر تعداد متقاضیان شغل نیز افزوده می شود. 
وی با بیان اینکه تحرک در بخش مسکن می تواند موجب ایجاد فرصت های شغلی و کاهش بیکاری شود، ادامه داد: در تبصره 18 بودجه سال آینده همچنین شاهد تحرک وسیع در ساخت و ساز مسکن خواهیم بود و با تاکید دولت 100 هزار واحد مسکونی توسط وزارت مسکن و توسعه گران مسکن ساخته می شود.
روحانی بیان کرد: در یک سال قبل هزار و 500 میلیارد تومان وام بانکی برای استان در زمینه ایجاد شغل پرداخت شد که عامل خوبی برای تحرک اقتصادی است.

** رونق گردشگری باعث تحول استان گلستان می شود
رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از بخش های مهمی که می تواند موجب تحول در گلستان شود، بهره مندی بیشتر از جاذبه های گردشگری است، ادامه داد: گلستان معبر نیست تا مردم ازآن برای عبور و رسیدن به مشهد استفاد کنند بلکه باید به مقصدی برای گردشگران تبدیل شود.
روحانی گفت: باید شرایطی فراهم شود تا مدت زمان حضور گردشگران در استان بیشتر شود و از این طریق بر تعداد مشاغل استان نیز افزوده شود.
روحانی ادامه داد: در این سفر قرار است چند هتل و مناطق بومگردی برای جذب گردشگران در گلستان افتتاح شود.

** آب و کشاورزی استان گلستان مورد توجه دولت است
رییس جمهوری بر لزوم بهره برداری حداکثری از زمین های کشاورزی استان نیز تاکید کرد و گفت: در سفر گذشته دولت به استان قول دادم که 22 هزار هکتار از اراضی شوره زار شمال استان زهکشی شود که تاکنون 34 هزار هکتار از این زمین ها زهکشی شد و تا پایان دولت دوازدهم 50 هزار هکتار دیگر از این اراضی زهکشی خواهد شد.
وی گفت: با اجرای این طرح بر بهره وری زمین ها افزوده شده و گام بزرگی در مسیر توسعه اشتغال و درآمد مردم استان برداشته می شود. 
روحانی با بیان اینکه یکی دیگر ازموضوعات مورد توجه در استان، مشکل آب است، گفت: راه هایی برای تامین آب مورد نیاز استان وجود دارد که باید از همه آنها برای مصارف کشاورزی، شرب و صنعت و در راستای ایجاد تحول در استان استفاده کنیم.

**گلستان استان اقوام و مذاهب است
رئیس جمهوری گفت: گلستان با اقوام و مذهب گوناگون و داشتن مردمی شجاع، مرزدار و عاشق ایران اسلامی و انقلاب، استان وحدت اقوام و مذاهب است.
او افزود: بسیار سپاسگزارم از مردم عزیز و بزرگوار استان گلستان که در واقع گلستان ایران است و از صفا و صمیمیت و استقبال پرشور مردم در مسیر حرکت از فرودگاه کلاله تا محل سخنرانی تقدیر و تشکر می کنم.
روحانی ادامه داد: استان گلستان در راه دفاع از کشور نزدیک به چهار هزار شهید تقدیم نظام کرده که 514 شهید آن مربوط به شهرستان گنبدکاووس است که نشان از دلبستگی آنان به انقلاب و نظام اسلامی دارد.
رئیس جمهوری با برشمردن پیشینه تاریخی گلستان و مشاهیر آن، این استان را سرزمین تاریخ توصیف کرد که میزبان بزرگانی چون ابوعلی سینا و ابوریحان بیرونی بوده است.
روحانی با نام بردن از «مختومقلی فراغی» شاعر و عارف نامی ترکمن گفت: این شاعر بزرگ در 300 سال پیش، زمانی در این دیار اختلاف وجود داشت، با رویه اعتدال گرایانه و احترام خاص به اهل بیت پیامبر و امامان معصوم، مردم این دیار و جهانیان را به وحدت، برادری و اخوت دعوت کرد.
وی افزود: 26 دی 57، روز فرار دیکتاتور از این سرزمین بود و من در برابر عظمت و اعتماد مردم، سر تواضع فرود می آورم.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار