رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز از مشاهده و ثبت کورکور بال سیاه در شهرستان البرز استان قزوین توسط کارشناسان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان البرز خبر داد.
کد خبر: ۷۰۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹ 19 January 2019

کورکور بال سیاه در شهرستان البرز

 

به گزارش تابناک قزوین اکبر کشت پرور بیان کرد: گونه مشاهده شده از رسته شاهین سانان و تیره قوشیان بوده و بسیار کمیاب است به تازگی جوجه آوری آن در ایران مشاهده شده است.

وی افزود: کورکور پرنده شکاری است با اندازه کوچک، رنگ سفید و روشن و سیاهی روی شانه هایش از سایر کورکورها قابل شناسایی است. بین ۳۳ تا ۴۰ سانتیمتر طول بدن این پرنده است جلوی پیشانی و گونه هایش سفید رنگ و یک خط ابرویی سیاه روی چشمانش دیده می شود سرش بزرگ و جغد مانند است رنگ چشم قرمز و رنگ پاهایش و منقارش زرد رنگ است.

کشت پرور تصریح کرد: کورکور بال سیاه از لاشه ها و غذاهای پرندگان دیگر مانند حواصیل و باکلانها و نیز از حشرات، خزندگان، پرندگان و پستاندان کوچک تغذیه می کند.

کور کور بال سیاه پرنده ای است مهاجر و از جمله پرندگانی بوده که روزگاری در ایران نسبتا فرآوان دیده می شد اما در حال حاضر وضعیت این پرنده نامشخص است هر چند که در مناطق خاص تعدادی از آنها به چشم می خورد این پرنده بومی جنوب غرب عربستان است ولی در مناطق عمان، عمارات متحده عربی، ترکیه، فلسطین نیز دیده می شود. در ایران نیز به صورت سرگردان مشاهده شده است.

کورکور جزء پرندگانی است که مثل دلیجه در آسمان به طور ثابت و درجا بال میزند و یکباره بر روی طعمه فرود می آید و جزء شکارچی های کمیاب ایران محسوب می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار