مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: در شهرستان‌های البرز، آبیک و بوئین‌زهرا سامانۀ سیار خونگیری با هدف تامین شرایط اهدای خون برای داوطلبان راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۷۱۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶ 02 February 2019

سامانۀ سیار خونگیری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش تابناک قزوین محمدحسین برادران، مدیرکل انتقال خون استان قزوین گفت: انتقال خون قزوین جزو اولین پایگاه‌ها در سطح کشور است و با همت و تلاش مسئولین قزوین برای تامین خون رزمندگان دفاع مقدس در سال 1362 شروع به کار کرد و همه ساله مردم برای کمک به افرادی که نیازمند خون هستند، به سازمان مراجعه و خون خود را اهدا می‌کنند.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین، راه‌اندازی سامانه سیار خون‌گیری را از برنامه‌های آینده اداره کل عنوان کرد و افزود: این سامانه به‌منظور استقرار در شهرستان‌های البرز، آبیک و بوئین‌زهرا باهدف تأمین شرایط اهدای خون برای داوطلبان ایجاد می‌شود.

وی  افزود: ارتقای فضاهای کاری واحدهای فرآورده، پخش خون، آزمایشگاه‌ها و انبارها از دیگر برنامه‌های آینده این اداره کل است.

 

برادران با اشاره به دستاوردهای سازمان انتقال خون در طول انقلاب اسلامی ابراز کرد: راه‌اندازی سردخانه زیر صفر با گنجایش 13000 واحد پلاالبرزسما خاص قرنطینه و ارسال پلاسما، افتتاح بخش پلاسما فرز درمانی، بهره‌برداری از مرکز خون‌گیری تاکستان و راه‌اندازی سیستم ثبت برودت مرکزی ازجمله این دستاوردها است.

وی افزود: همچنین افتتاح ساختمان مستقل انتقال خون، به‌کارگیری سیستم قرنطینه محصولات پلاسمایی به‌منظور افزایش ضریب سلامت محصولات پلاسمایی از دیگر دستاوردهای این سازمان در طول انقلاب است.

برادران تصریح کرد: ارسال خون و فرآورده‌های خونی به استان‌های هم‌جوار، استقرار و کاربردی شدن نظام مراقبت از خون (سیستم هموویژلانس) در 100 درصد بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مصرف‌کننده خون و فرآورده در سطح استان از دیگر دستاوردهای این سازمان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار