تابناک کهگیلویه و بویراحمد : بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، کهگیلویه و بویراحمد با ثبت بارش بیش از 700 میلی متر طی 5 ماه اخیر رکورددار بارش ها در سال زراعی جاری بوده است.
کد خبر: ۷۱۸۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۴ 24 February 2019

سال زراعی جاری تا کنون در استان کهگیلویه و بویراحمد با بارش های بسیار خوب و فراتر از نرمال همراه بوده است به گونه ای که این استان را وارد ترسالی کرده است. آمار رسمی اعلام شده هم حکایت از چشمگیر بودن نزولات آسمانی در این استان نسبت به دیگر مناطق کشور دارد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد بر اساس آمار رسمی دفتر مطالعات پایه منابع آب شرکت مدیریت منابع آب ایران، کهگیلویه و بویراحمد با ثبت بارش بیش از 700 میلی متر طی 5 ماه اخیر رکورددار بارش ها در سال زراعی جاری بوده است.

بنابر این گزارش ، استان کهگیلویه و بویراحمد (718.5 میلی‌متر)، لرستان (660 میلی‌متر) و گیلان (659.2 میلی‌متر) پربارش‌ترین و سیستان و بلوچستان (34.3 میلی‌متر)، یزد (51.5 میلی‌متر) و خراسان جنوبی (64.36 میلی‌متر) کم‌بارش‌ترین استان‌های کشور بوده‌اند.

در پنج استان کشور بالای 500 میلی‌متر بارندگی ثبت شده است و در 6 استان کشور نیز پایین‌تر از 100 میلی‌متر باران باریده است.

همه استان‌های کشور در 153روز ابتدایی سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد بارندگی روبه‌رو بوده‌اند و تنها استان‌های اردبیل با کاهش 11 درصدی بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بوده‌ است.

در مقایسه با مدت مشابه در بلند مدت به جز استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، یزد و فارس که با کاهش بارندگی روبه‌رو بوده‌اند مابقی استان‌های کشور شاهد افزایش بارندگی هستند.

بیشتر بخوانید

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۵
این از برکات زارعی نماینده است دیگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۶
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار