مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: شهر شیراز یکی از کلانشهرهای ایمن کشور در چهارشنبه پایان سال شناخته شده است .
کد خبر: ۷۲۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳ 10 March 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمد هادی قانع مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در همایش ایمنی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال گفت: این همایش برای دانش آموزان ۶۰ مدرسه در نظر گرفته شده که این تعداد تا هفته‌ی آتی افزایش می یابد.

قانع ادامه داد: جشن های ایرانیان به مناسبت های مختلف با محوریت شادی و خوشحالی عموم مردم و چهارشنبه سوری دروازه‌ای برای ورود به نوروز بوده است، اما در سال‌های اخیر یک ناهنجاری وارد این آیین شده که با برپایی همایش های آموزشی برای دانش آموزان و راه‌اندازی کمپین‌های مردمی، آسیب‌های ناشی از این ناهنجاری ها کاهش یافته است.

وی با توجه به اینکه مدارس این شهر به ویژه مدارس نواحی جنوبی در مرض خطر هستند ، اظهار داشت : در همین راستا کارشناسان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در این مدارس حضور می یابند و آموزش های لازم را به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: همایش ایمنی و پیشگیری از حوادث چهارشنبه پایان سال به درخواست آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با هدف آگاه سازی دانش آموزان از خطراتی که آنها را تهدید می‌کند هر ساله برگزار می شود.

قانع از راه اندازی کمپین نه به چهارشنبه سوری خطرناک در شیراز خبر داد و گفت: دانش‌آموزان مدارس مختلف نیز عهدنامه این کمپین را امضا کردند.

وی با اشاره به اینکه به واسطه جشنواره شهر ایمن آموزش های لازم به شهروندان ارائه شد، گفت: شهر شیراز در چهارشنبه پایان سال گذشته ۶۸ حادثه در شیراز رخ داد و چهار نفر آسیب دیده اند با این وجود نسبت به کلانشهرهای دیگر آسیب‌ها جدی نبوده و شیراز یکی از کلانشهرهای ایمن کشور در چهارشنبه پایان سال بوده است.

قانع با توجه به اینکه رده سنی آسیب دیدگان را ۱۲ تا ۲۲ سال اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه در سال‌های گذشته آسیب‌ها بیشتر بود اما شهروندان آگاه تر شدند و این آسیب ها نیز کاهش یافته است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در پایان از آمادگی کامل این سازمان برای پیشگیری از حوادث پایان سال خبر داد و تاکید کرد: تاکسی آتش‌نشانان نیز با همکاری این سازمان در نقاط مختلف شهر مستقر می‌شوند و تمهیدات عملیاتی لازم نیز پیش بینی شده است.‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار