سال‌هاست که مهرگان برای حل مشکلات طبقه کم درآمد در شمال اتوبان قزوین _ تهران و همجوار با محمدیه سر از خاک درآورده است، خاکی که انگار بر پیشانی این شهرک سر راهی مانده و برای تکاندنش هیچ مدیری قصد حرکت و همت ندارد.
کد خبر: ۷۴۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۹ 28 May 2019

مهرگانی که پر از بی مهریست

 

سال‌هاست که مهرگان برای حل مشکلات طبقه کم درآمد در شمال اتوبان قزوین _ تهران و همجوار با محمدیه سر از خاک درآورده است، خاکی که انگار بر پیشانی این شهرک سر راهی مانده و برای تکاندنش هیچ مدیری قصد حرکت و همت ندارد. شهروندانی که عمدتا از طبقه کم درآمد و روستاها و حواشی شهرهای استان به امید زندگی بهتر به آنجا کوچ کردند ولی شاید به اندازه همان روستاها ، امکانات و امنیت کافی ندارند.

زیر ساخت‌ها و عملکرد ضعیف اداره کل مسکن و شهرسازی، شهرداری محمدیه و نهادهای متولی که تکلیفشان برای همگان مشخص است، دلیلشان هم حتما؛ من نبودم ، بودجه نیست و پیگیری خواهد شد و ... است.

از این موارد که بگذریم یگی از اساسی ترین موضوعات در شهرک مهرگان موضوعات فرهنگیست، خانه محل آرامش است ولی گویی این آرامش با مهرگان غریبه است، که یکی از دلایلش شهروندانی هستند که برای اولین بار به اصطلاح شهرنشین می‌شوند و یا مهری بودن مسکن، باعث شده پیمانکاران برای دیوارهایشان، کمی کمتر مصالح مصرف کنند و صداها و معاشرت‌هایشان مثل قدیم برای همه خانه ها قابل شنیدن باشد.  

تا اینجا هم شاید چاره ای نیست تا مشکلاتشان به صورت جدی حل شوند، ولی متاسفانه  آنها یک مشکل مهم و اساسی دارند، در برخی خانه‌های مهرگان صدای دیگری به غیر از زندگی به گوش می‌رسد، صداهایی از جنس فساد، که همسایگان نجیب و اکثرا شریفش مجبورند که تحملش کنند. خانه هایی که بعضا تبدیل به خانه‌های دوم و یا سوم طبقه خاصی از جامعه شده که برای خوش گذرانی به آنجا تردد می‌کنند و به عنوان خانه های خالی از آن بهره می‌برند.

ناگفته نماند که به برکت گران شدن بی حد و اندازه مسکن بخشی از این مشکل کم شده ولی سوال اینجاست که جنابان، مسئولان، متولیان فرهنگی استان، برای مهرگان چه کردید؟ هر سال مبالغ قابل توجهی در عرصه فرهنگ این استان هزینه می شود، آیا تا به حال به غیر از پرداختن به مسائل کلی و دهن پر کن و عملا بی‌خاصیت کدام مسئله را در استان حل کردید و یا حداقل به آن پرداختید؟

شاید موضوعاتی از این دست به راحتی و در کوتاه مدت قابل حل نباشند، ولی تا کی میخواهید فقط همایش برگزار کنید و نمایش بدهید و بروید، چرا به موضوعات فرهنگی و اجتماعی رویکرد مسئله محور ندارید؟

کارگاه حجاب و عفاف، همایش نقش زن در خانواده و ...حلال مشکلات کنونی جامعه ما نیست. ما نیازمند رویکرد مسئله‌محوری در امورات فرهنگی هستیم تا کمی از حجم آسیب های وارده به ارزش‌هایمان بکاهیم.

روی صحبتمان با دفتر امور اجتماعی استانداری قزوین است که در هیچ دوره و دولتی رویکرد این اداره کل به عنوان هماهنگ کننده نهادها و سازمان‌ها در امورات فرهنگی و اجتماعی، مسلئه‌محور نبوده و نیست.

متولی و متولیان محترم  مسائل اجتماعی و فرهنگی، مهرگان‌ها نیاز به رویکردی به غیر از کلی گوئی و شعار محوری دارند.

 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
خوردند .بردند .دزدیدند .به نوایی رسیدند ...خوب .واسلام
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار