نماینده ولی فقیه :احکام حج ومسائل معرفتی حج با جدیت برای زائران تبیین شود. هدفی که می‌باید برای زائران حج تشریح شود، این است که خدا می‌فرماید پس از حج با تمام حواس به فکر و یاد خدا باشید
کد خبر: ۷۵۹۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴ 03 July 2019

ذکر و تقوا از اهداف اصلی نماز و حج است:

به گزارش قزوین تابناک آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار مدیر و کارکنان حج و زیارت استان قزوین، که در اولین روز از هفته حج برگزار شد، اظهار کرد: باید تلاش کنیم همه کارها و مسئولیت‌هایی که در این دنیا بر عهده داریم را با نیت قرب الهی انجام دهیم و با ذکر و یاد خدا کارهای دنیایی را آخرتی کنیم.
وی ادامه داد: تمام کارهایی که ظاهرش مربوط به دنیاست را اگر با نیت‌های الهی انجام دهیم، آخرتی می‌شوند و کاری که انجام می‌دهیم عبادت محسوب شده و در قیامت دست ما را می‌گیرد.
امام جمعه قزوین افزود: اگر امام جماعتی پول را شرط حضور و فعالیت در مساجد قرار دهد و مقدارش را مشخص کند، کار آخرتی را دنیایی کرده است و همین موضوع برای روحانی کاروان در سفرهای زیارتی نیز صدق می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: همه عزیزانی که در حج و زیارت فعالیت می‌کنند باید تلاش کنند تا فضای کار آخرتی خود را دنیایی نگاه نکنند. اگر حقیقتاً کارهایمان را خدایی کنیم دنیایمان نیز تأمین می‌شود. 

وی بیان کرد: رسالت پیامبران الهی این بوده که انسان‌ها را از بردگی دنیا به مقام بندگی خدا برسانند و این همان رسالتی است که به انسان کرامت می‌بخشد و او را در دنیا و آخرت صاحب عزت و عظمت می‌کند.


آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: همه باید در راستای نگاه معنوی و عرفانی که از اهداف مهم حج محسوب می‌شود، کارهای حج را که آخرتی است، آخرتی ببینیم تا کارهایمان معنای اخلاقی و قرب الهی به خود بگیرد.


امام جمعه قزوین عنوان کرد: ذکر و تقوا از اهداف اصلی نماز است و این دو هدف که در نماز دیده شده، برای حج هم دیده شده است و شما متولیان حج می‌باید بستر و فضای کسب تقوا و ذکر الهی را برای زائران فراهم نمایید

وی ابراز کرد: دومین هدفی که می‌باید برای زائران حج تشریح شود، این است که خدا می‌فرماید پس از حج با تمام حواس به فکر و یاد خدا باشید و همه باید همت کنیم تا این اهداف برای زائران جا بیوفتد و مورد توجه قرار گیرد تا ضرر نکنند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه احکام حج بسیار مهم است که ندانستن آنها بسیار مشکل آفرین است، گفت: در کنار احکام حج باید مسائل معرفتی حج با جدیت مورد توجه قرار گیرد که امامت و ولایت از مهمترین مسائل معرفتی محسوب می‌شود.

آیت‌الله عابدینی در پایان از مسئولان حج خواست تا مسائل تاریخی و جغرافیای مکه و مدینه به صورت گزینش شده و محدود به زائران آموزش داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار