نماینده ولی فقیه در استان قزوین در جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین گفت: روند احیای مدارس علمیه در قزوین ادامه یابد.
کد خبر: ۷۵۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ 06 July 2019

روند احیای مدارس علمیه ادامه دارد

 به گزارش تابناک قزوین، نماینده ولی فقیه در استان قزوین ،آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه بررسی مدارس حوزه‌های علمیه قزوین که پس از بازدید از مدرسه علمیه صالحیه در این مجموعه برگزار شد، تاریخچه‌ای از احیای حوزه‌های علمیه قزوین را بیان کرد و اظهار کرد: مرحوم آیت‌الله شالّی و مرحوم آیت‌الله باریک‌بین خدمات بسیاری را در راستای تقویت و احیای حوزه‌های علمیه انجام دادند.

وی تصریح کرد: بسیاری از مدارس علمیه قزوین که بناهای تاریخی و مذهبی بسیار ارزشمندی محسوب می‌شوند، از میان رفته بود و یا کارایی حوزه‌ای خود را از دست داده بود اما بسیاری از آنها با مشارکت مردم و خیرین احیا شد و همچنان لازم است روند احیای حوزه‌ها ادامه پیدا کند‌.
آیت‌الله اعرافی نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از بازدید حوزه های علمیه سردارین و صالحیه که جزو ابنیه تاریخی نیز می باشند، اظهار کرد: این دو مجموعه نسبت به مجموعه‌هایی که در کشور و خارج از کشور دیده‌ایم، بسیار قابل تحسین است و باید از اقداماتی که برای احیا و بازسازی این مجموعه‌ها توسط آیت‌الله عابدینی و مسئولان صورت گرفته است، قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار