ملی پوش فوتبال بانوان برنامه بلند مدت را نیاز فوتبال بانوان دانست و گفت: حتی تیم‌های بزرگ دنیا با آماده سازی در فاصله دو ماه تا آغاز مسابقات نتیجه نخواهند گرفت.
کد خبر: ۷۶۵۳۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 23 July 2019

فوتبال بانوان برای پیشرفت برنامه بلند مدت نیاز دارد

 زهرا قنبری درباره سطح کمی و کیفی رقابت های فصل گذشته لیگ برتر فوتبال بانوان گفت: کم و کاستی‌هایی در مسابقات وجود داشت ولی در کل نسبت به سال‌های گذشته شرایط بهتر بود. سطح کیفی رقابت‌ها بالا و تعداد تیم های مدعی بیش تر از قبل بود. تیم بم در ابتدای فصل شرایط سختی داشت چرا که باید از عنوان قهرمانی سال گذشته دفاع می‌کرد. بازی ها را خوب آغاز و امتیازات لازم را جمع کردیم. در مجموع لیگ پرفشار و رقابت‌های نزدیکی شاهد بودیم امیدوارم کم و کاستی های لیگ برطرف تا فصل جدید وضعیت بهتر شود.

زهرا قنبری درباره وقفه های ایجاد شده در مسابقات لیگ و طولانی شدن مسابقات گفت: یکی از مشکلات رقابت‌ها وقفه پیش آمده به دلیل برگزاری اردو ها و بازی های ملی بود. فشار زیادی به بازیکنان ملی پوش وارد شد چرا که هم در اختیار تیم باشگاهی بودند و هم تمرینات ملی را پشت سر می گذاشتند. از نظر بدنی فشار زیادی به بازیکنان وارد شد. اگر مسابقات لیگ کمی زودتر شروع به کار کند تیم ها هماهنگی بیشتری دارند و شرایط خوب خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدورام فصل جدید با برنامه ریزی منظم تر برگزار شود. سال پیش مسابقات اواخر آذر ماه شروع به کار کرد که بی سابقه بود. با برنامه ریزی دقیق تر می توان از تداخل بازی های ملی و باشگاهی جلوگیری کرد.

ملی پوش فوتبال بانوان دربار اینکه پس از پایان رقابت های انتخابی المپیک بار دیگر اردوهای تیم ملی تعطیل شده است که می تواند به تیم ملی لطمه بزند، گفت: این رویه اصلاً خوب نیست. اگر بخواهیم تیم ملی قوی و قدرتمند داشته باشیم باید لیگمان پویا باشد و اردوهای ملی نیز مدام برگزار شود.نباید دو ماه مانده به آغاز یک رویداد، اردوها را تشکیل دهیم. تیم های بزرگ دنیا حتی اگر مسابقه ای در پیش نداشته باشند اردوهای خود را تعطیل نمی کنند. بهترین تیم دنیا نیز در فاصله دو ماه به آغاز مسابقه نمی تواند خود را آماده کند چه برسد به تیم ایران. ان شاءالله برنامه ریزی بلند مدتی برای فوتبال بانوان در نظر گرفته شود.

قنبری افزود: صوفی زاده در مدت حضورش در فدراسیون تلاش کرده و اردوهای منظمی برگزار شد. همچنین کادر فنی خوبی داریم. در کنار کادر قوی، به یک برنامه ریزی دقیق تری نیاز داریم تا بازیکنان نزدیک به مسابقات با استرس بازی نکنند.
منبع:مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار