مدیر کل غلات و محصولات علوفه ای وزارت جهاد کشاورزی :
مدیر کل غلات و محصولات علوفه ای وزارت جهاد کشاورزی : سالانه ۲۰ میلیون تن محصولات علوفه ای در کشور تولید می شود.
کد خبر: ۷۹۵۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳ 10 November 2019

سالانه ۲۰ میلیون تن محصولات علوفه ای در کشور تولید می شود

به گزارش تابناک قزوین، عزیز کریمی،مدیر کل غلات و محصولات علوفه ای وزارت جهاد کشاورزی در روز مزرعه چغندر علوفه ای که با حضور مدیران و کارشناسان ۵ استان کشور در شهرستان البرز از توابع استان قزوین برگزار شد با بیان این مطلب افزود : این میزان محصولات علوفه ای در سطح یک میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور کشت می شود.

وی اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد از تولید محصولات علوفه ای به یونجه و ذرت علوفه ای اختصاص دارد.

عزیزکریمی تصریح کرد: مهمترین سیاست وزارت جهادکشاورزی درراستای کشت و توسعه گیاهان کم اب بر علوفه ای است.

مدیر کل غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه به برنامه ها و سیاست های این وزارت خانه اشاره کردو گفت :یکی از برنامه های جهادکشاورزی ؛ ارتقا و افزایش کارایی و بهره وری محصولات علوفه ای کشت شده است‌ که با اجرای آن و سیستم های جدید آبیاری میتوان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

عزیزکریمی؛توسعه کشت گیاهان کم آب بر را از دیگر برنامه ها ذکر کرد و افزود: چغندر علوفه ای از محصولات کم اب بر است که در کنار سورگوم ، ارزن و کینوا می تواند برای علوفه مناسب باشد.

وی اضافه کرد :استفاده از دیمزارها و کشت دیم نیز میتواند برای توسعه محصولات علوفه ای مناسب باشد زیرا در تناوب زمین باعث بهبود وضعیت دیمزارها میشود.

این مقام مسوول خاطر نشان ساخت : در حال حاضر مشکل بذر برای محصولات علوفه ای در کشور وجود دارد که با برنامه ریزی مناسب آن را ساماندهی خواهیم کرد تا کشاورزان بتوانند از بذور گواهی شده در مزارع استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار