مراسم ترحیم سرهنگ جانباز و آزاده خسرو آدم نژاد از قهرمانان جنگ تحمیلی و فرمانده جنگ‌های نامنظم لشکر ۶۴ پیاده، در ارومیه برگزار شد.
کد خبر: ۸۰۷۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸ 19 December 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی،مراسم ترحیم سرهنگ آزاده و جانباز، خسرو آدم‌نژاد غفور از فرماندهان لشگر ۶۴ ارتش در دوران دفاع مقدس امروز، صبح امروز به در مسجد امیرالمومنین ارومیه برگزار شد.
همچنین مراسم تشییع پیکر سرهنگ جانباز و آزاده خسرو آدم نژاد از قهرمانان و یادگاران ۸ سال دفاع مقدس و هم‌رزم شهید چمران و فرمانده جنگ‌های نامنظم لشکر ۶۴ پیاده، دیروز با حضور اقشار مختلف از جمله همرزمان، فرماندهان، مسئولان، مردم شهید پرور و خانواده آن مرحوم در ارومیه برگزار و در قطعه نام آوران و شهیدان باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.
سرهنگ جانباز و آزاده خسرو آدم‌نژاد غفور، از نوابغ دوران هشت سال دفاع مقدس در فرماندهی جنگ‌های نامنظم و یار دیرین شهید چمران در پاکسازی مناطق غرب کشور از حضور منافقان و ضد انقلاب، فرمانده «گردان جنگاوران» و راوی کتاب «قهرمان ناشناس»، پس از سال‌ها رشادت و تحمل آثار جراحت و اسارت، دیروز به یاران شهیدش پیوست.
سرهنگ خسرو آدم‌نژاد در تاریخ ۱۳۳۸ در شهر شیراز چشم به جهان گشود وی در سال ۱۳۵۶ در رشته خلبانی هوانیروز قبول شد، اما پس از انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ رسته پیاده را انتخاب کرد و پس از طی دوره‌های مقدماتی توپخانه و سپری کردن دوره‌های تکاور، چتربازی، مربی کوهستان و دیگر دوره‌ها به عنوان شاگرد اول، برای ادامه خدمت به لشکر ۶۴ ارومیه منتقل شد.
این رزمنده سرافراز دوران دفاع مقدس به مدت دو سال به تیپ ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مامور شد و به همراه شهیدان والامقامی همچون شهید بروجردی نیز در چندین عملیات شرکت کرد.
وی در ادامه تلاش‌های خود برای پاکسازی مناطق غرب کشور از دست منافقان و ضد انقلاب، به مدت یکسال در کنار مسعود بارزانی، رئیس سابق اقلیم کردستان عراق علیه رژیم بعث مبارزه کرد و در چندین عملیات مهم نقش تاثیرگذاری را ایفا کرد.
جراحات متعدد ناشی از انفجار مین و تقابل مستقیم با دشمن در این مدت زمان نتوانست او را مغلوب کند و وی تا پایان جنگ تحمیلی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشت و در سال ۶۸ نشان فتح را از دستان فرمانده کل قوا (مدظله العالی) دریافت کرد.
با اتمام جنگ، سرهنگ آدم‌نژاد برای مقابله با ضدانقلاب در غرب کشور حضور داشت که به اسارت رژیم بعث درآمد و مورد شدیدترین شکنجه‌ها از سوی این رژیم متخاصم قرار گرفت و در نهایت در سال ۱۳۸۲ به خاک میهن بازگشت.
سرهنگ آدم نژاد در طول خدمتش همکاری با نیروی‌های مسعود بارزانی، تیپ ویژه پاسداران، فرماندهی گردان کرد مسلمان، حفاظت اطلاعات ارتش، وزرات اطلاعات در منطقه ایلام، نیروی انتظامی و ... را در پرونده خود دارد.
وی در دوران جنگ در پاکسازی پیرانشهر، منطقه تمرچین، محور پیرانشهر به سردشت، شهر سردشت، محور سردشت به بانه، شهر بانه، محور بانه به مهاباد، شهر مهاباد، محور مهاباد به نقده، نقده با اشنویه و جلدیان و چندین عملیات مهم نقش به سزایی را ایفا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار