کرونا خطرناک است، اما نه به اندازه بی اخلاقی های رایج در جامعه ای که عده ای با موج سواری بر آن و با گروگان گرفتن سلامت هموطنانشان ،ماسک های تولید شده را احتکار تا حتی مسئولین سلامت کشور را به خرید آن با قیمت بازار سیاه مجبور کنند .
کد خبر: ۸۲۷۵۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 01 March 2020

تابناک ایلام ::این روزها کشور درگیر ویروس همه گیری به نام "کرونا" شده است ،ویروسی که سریعتر از همه گیری و مخاطرات واقعی اش ،این خبرها وشایعات داغ پیرامون ان است که مثل برق وباد سراسر کشور را فرا گرفته و قبل از تهدید جسم انسانها  ،روح وروانشان را در نوردیده است.

موضوع غیر قبل انکار این است که کرونا وجود دارد ،همه گیر است وسرعت انتشار آن به گونه ایست که می تواند در کمترین زمان ممکن ،بخش قابل توجه ای از افراد جامعه را آلوده کند ،اما آنقدر بزرگنمایی می شود ،تا هراس ناشی از آن به چالشی  هدفمند برای امنیت روانی  جامعه تبدیل شود.

قبل از اینکه علائم این بیماری در شهروندان خودنمایی کند ،این سوء استفاده از مخاطرات عمدتا ساختگی وتشویش گر کرونا است که پرده ها را کنار زده و چهره کریه اخلاق کرونا زده سوء استفاده گران ودلالان ویروسی جامعه را عریان در پیشگاه جامعه قرار داده است .

ویروس کرونا خطرناک است ،اما نه به اندازه اعمال خطر آفرین دلالی ها و منفعت طلبی های بخشی از جامعه که بخش دیگر را قربانی مطامع و منافع شخصی خود نماید .

کرونا خطرناک است، اما نه به اندازه بی اخلاقی های رایج در جامعه ای که اجزاء آن با موج سواری بر این ویروس و با گروگان گرفتن سلامت هموطنانشان ،ماسک های تولید شده را احتکار تا حتی مسئولین سلامت کشور را به خرید با قیمت بازار سیاه مجبور کنند .

آنانی که حاضرند سر به تن هموطنانشان نباشد، در این روزهای بحرانی درگیری با بیماری کرونا،با انبار کردن ماسک ،دستکش ، الکل و مواد ضد عفونی تولید شده وعرضه آن با چندبرابر قیمت واقعی  ،جیب هایشان را از پولهای کثیف وکرونایی سرشار نمایند .

خطر کرونا بزرگ است، اما نه به قد وقواره آن هموطن از خدا بی خبری که با پله کردن ترس و هراس دیگر هموطنان ،هر کیلو سیر 10 هزار تومانی را کیلویی صد هزار تومان به مردم قالب کرده ، بادی به غبغب انداخته وبرای مرگ وزندگی همنوعانش چرتکه اندازد!

کرونا تهدید است اما نه به اندازه تهدیدات آن چهره سیاسی که حتی در چنین شرایطی حاضر به کوتاه آمدن  از مطامع سیاسی و قدرت طلبی اش نیست ،افرادی که با حرف وحدیث های چهل من یه غازشان ،دشمن تر از دشمن ،منافع ملی کشور را به فنا می دهند ! 

تهدید سرعت شیوع کرونا را جدی می گیریم، اما نه به سرعت شیوع بی اخلاقی و  لگد مال شدن کرامت انسانی در جامعه  کرونا زده ای که شهروندانش باید ابزار خفظ سلامت خویش را در بازاهای سیاه جستجو کنند .

کرونایی که رک وبی پیرایه به میدان آمده تا مرد را از نامرد ،مسلمان را از مسلمان مآب جدا نموده وچهره های بی روتوش  مستور شده در پشت یقه های سفید و پیشانی های به دروغ پینه بسته را به جامعه بنمایاند!

کرونا ممنونیم که آمدی! تا پس از سالها غنودن در زیر لحاف ساده اندیشی ،به خود آییم و بفهمیم که در چه جامعه ای به گذران حیات مشغولیم ،ممنونیم که نشان دادی که چرا دعای آنهایی که سالهاست  با رگ های متورم شده ، گوشه لب های سپیدک بسته ومشت های گره کرده ،مرگ این وآن را از خدایی می خواهند که از رگ گردن به آنان نزدیک تر است-اجابت نمی شود !

 ممنونم که آمدی و ثابت کردی که جامعه ما سالهاست به همزادت گرفتار شده است ،ثابت کردی که تو در مقابل کرونایی که ما خیلی قبلتر از آمدنت به آن ابتلا شده ایم هیچ و کم مقداری! بیخود بزرگت می کنند تا در سایه بزرگی ات ،بوی گند ونمور اخلاق کرونا زده ما را بپوشانند !اما واقعا کاریش نمیشود کرد!

راستی کرونا چه خوب کرد با ایمان دروغین ما ! با اخلاق مسلمان نمایی پناه گرفته در پشت دیوار بلند وبدقواره ریا و دورویی! تا اینگونه در روزهای سیاه جامعه بحران زده ایران ،دیوارها را خراب و گرگهای آرمیده در پشمینه های نفاق را  از گله میش ها جدا کند!

ما ثابت کردیم که شعارزدگی مان از کرونا زدگی اخلاق مان نشات می گیرد ،ثابت کردیم که شاید سعدی در سرودن این شعر زیبای " بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند " چه عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار" این روزهای جامعه ایرانی را پیش بینی نکرده است !

اگر غیر از این است بگویید ؛ چرا برخی که بخشی از جامعه بنی آدمند ،گوهرشان به آدمیت نمی ماند ؟! چرا برخی که عضوهای یک جامعه اند، درد دیگر عضوها را نه تنها احساس نمی کنند ،بلکه خود خالق درد  دگر عضوهای جامعه اند تا بر آن کاخ هایی از از جنس مال حرام  بنا کنند ؟!

 اگر این چنین نیست ،چرا باید در جامعه کرونا زده ما ،کرونا زدگان اینگونه با بد اخلاقی ،ابزار سلامت و نفس کشیدن همنوعانشان را به گروگان بگیرند ؟!بد اخلاقانی که برای هر نفس به شماره افتاده همنوعانشان، فقط بلدند چرتکه اندازند و چرتکه اندازند ! براستی که ما سالهاست کرونا زده ایم!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۲
ای خدا فقط یک دعایم را مستجاب کن .ان هم .هرکس در هر لباسی در هر شغلی ..در هر مکانی ..در هرجایی از دنیا و ایران دارد به این ملت خیانت میکند ظلم میکند .خدایااورا ریشه کن کن حالا یا این ویروس یا هرچی که صلاح بدانی.هرکس هم دارد به این ملت خدمت میکند چه زندانی سیاسی چه غیر خدایا اوراموفق وپایدار بگردان
سامان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۴
اشتباه شما اینه که فکر میکنید قم زادگاه ویروس بوده یا یه تونل زیرزمینی به چین داشته، نخیر ! منشاء ورود و پخش ویروس فرودگاه امام خمینی و عامل انتشارش هم دلال بازی هواپیمایی ماهان بود و مدیریت ابله اون که عکس یادگاری با سفیر چین گرفت چرا ؟ چون این دلال دید یک فرصتی هست و مثل محتکرین با یک حرکت غیر انسانی که شرایطی بوجود اومده که میشه منفعت زیادی خارج از عرف بدست آورد حتا به قیمت جان دیگران .منتها اولین مبتلایان و شیوع در قم و تهران بود بخاطر رفت وآمد چینی هاو استفاده مردم تهران از فرودگاه، که اولین مورد تشخیص داده شده با 2 روز جلوتر توی قم تشخیص داده شد بخاطر همین مسئولین از قرنطینه قم اجتناب کردند چون خوب میدونستند که فقط قم نیست . و هرکسی هم که پروازی از فرودگاه امام داخلی یا خارجی داشته مبتلا شده وقتی که تمام اون فضای فرودگاه و اماکن عمومی و کالاهای وارداتی از چین یا میز و صندلی هواپیما آلوده به ویروس کرونا بوده . خیلی خیلی عذز میخوام : ولی 30% مردم ایران شدند دلال فرصت طلب همچون: دلال سکه ، دلال ارز ، دلال مسکن همچون بانکها ، دلال لوازم پزشکی ، دلال کالاهای اساسی ، دلال خودرو ، دلال هواپیمایی ، و ... اسمش هم گذاشتیم کسب وکار و بیزینس . متأسفانه حقیقت اینه که از ماست که بر ماست . هر قشر دلالی خون بقیه مردم شریف ایران و گروه های دلالی دیگه رو توی شیشه میکنه .با ایسن فرهنگ دلالیتون انتظار پیشرفت و توسعه همپون ژاپن و سوییس نداشته باشید !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
تا زمانی دلالان وجود دارند.مردم دوست دارند نان مفت بخورند نه از بازو ..............................هرگز روی خوشی نخواهیم و توسعه را نخواهیم دید .تمام کنید این تنبلی مردم را
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار