در آذربایجان غربی
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی از اعلام آمادگی ۱۸ تیم گشت حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی در کنار سایر یگان‌ها در سطح استان خبر داد.
کد خبر: ۸۳۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ 15 March 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، سرهنگ اکبر نام آور با اعلام این خبر افزود: در این طرح که بصورت ویژه در ایام تعطیلات نوروزی از ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸ تا ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۹ به مرحله اجرا در خواهد آمد، علاوه بر یگان‌های حفاظت سازمان‌های حفاظت شونده، گشت‌های انتظامی هم با مشارکت و هم‌پوشانی ماموریت‌های یگان چتر صیانتی را بر فراز اراضی کشاورزی، مراتع و اراضی ملی، مسکن و شهرسازی، اماکن تاریخی، امور منابع آب و. گسترانیده و در مقام ضابط خاص به یاری پلیس در پیشگیری از انواع جرائم متخلفین خواهند شتافت.

نام آور تصریح کرد: در ۱۱ ماهه سال جاری از ۲۳۲۳مورد تغییر کاربری غیر مجاز شناسایی شده به مساحت بیش از ۶۰ هکتار، برای همه موارد اخطار توقف عملیات صادر و یا علیه آن‌ها نزد مراجع قضائی اعلام جرم گردیده است.

وی اظهار کرد: هم چنین در این مدت علیرغم برخی ملاحظات اجتماعی و. تعداد بیش از ۱۷۰ مورد قلع و قمع مستحدثات غیر مجاز به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ و تعدادی بیش از ۷۱ مورد احکام قطعی لازم الاجرای صادره از محاکم کیفری که عمدتا بنا‌های لوکس با متراژ بالا و خارج از عرف معروف جامعه در بر گرفته، به مورد اجرا گذاشته شده و در سطح استان اجرایی گردیده است.

نام آور گفت: برخی از افراد سودجو و فعال در حوزه تفکیک اراضی زراعی و باغ‌ها همچنان در انجام این فعل مجرمانه و غیر شرعی اصرار ورزیده و با دهن کجی به فرامین مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا در صدور فرمان اجتناب از تفکیک اراضی کشاورزی و خارج نمودن آن‌ها از چرخه تولید همچنان در حال تفکیک و فروش اراضی زراعی هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار