در مصاحبه با سرهنگ شیخ حسنی مطرح شد؛
فرمانده سپاه امام حسن(ع) قزوین گفت: اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه پنج‌شنبه، جمعه و شنبه مصادف با آخرین روز شعبان، اول و دوم ماه مبارک رمضان است که برای این مرحله نزدیک به 1 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است که زحمت عمده‌اش را هم مردم و معتمدین و خیرین کشیده‌اند.
کد خبر: ۸۴۰۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 21 April 2020

تاکنون3500بسته معیشتی با محوریت سپاه امام حسن(ع) قزوین تهیه شده است

سرهنگ شیخ حسنی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قزوین در مصاحبه با خبرنگار تابناک بیان کرد: طبق فرمان معظم رهبری پیرامون تشکیل قرارگاه هایی برای کمک مومنانه، ناحیه امام حسن علیه السلام با حضور گروه‌های بسیجی و بهره‌گیری از ظرفیت گروه‌های حمایتی؛ کمیته امداد بهزیستی و هلال احمر، قرارگاه رزمایش کمک مومنانه را تشکیل داد.

وی تصریح کرد: تا به امروز کمک‌های خوبی از طریق شبکه خیرین و معتمدین مردمی و هم از طریق نهادهای حمایتی انجام شده است. تا این لحظه نزدیک ۵ هزار بسته بهداشتی، ۳۵۰۰ بسته معیشتی که برای هریک حداقل حدود ۲۵۰ هزار تومان  هزینه شده است.

سرهنگ شیخ حسنی اظهارداشت: از دغدغه‌هایی که همیشه نهادهای حمایتی، برای توزیع داشتند این بوده است که چون آمار جامعی از نیازمندان در شهرهای مختلف وجود ندارد ممکن است که نیازمند دو یا سه بسته بگیرد و نیازمندی مغفول بماند. با هماهنگی‌هایی که صورت گرفته است، سامانه جامع مهربانی (سجم)به معنای هماهنگی و انسجام ترتیب دادیم که طبق کدملی افراد آخرین وضعیت کمک دریافتی فرد مشخص می‌شود و باعث جلوگیری از دوباره کاری و یا مغفول ماندن برخی نیازمندان شود.

وی افزود: برای مثال نزدیک به 2 هزار بسته در شب نیمه شعبان توزیع شد که افرادی که این بسته ها را دریافت کرده بودند در مرحله اول رزمایش قرار نمی‌گیرند و در مراحل بعدی بسته دریافت می‌کنند.

فرمانده سپاه امام حسن(ع) قزوین گفت: اولین مرحله رزمایش کمک مومنانه پنج‌شنبه، جمعه و شنبه مصادف با آخرین روز شعبان، اول و دوم ماه مبارک رمضان است که برای این مرحله نزدیک به 1 میلیارد تومان هزینه اختصاص داده شده است که زحمت عمده‌اش را هم مردم و معتمدین و خیرین کشیده‌اند.

شیخ‌حسنی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر این ها چون بنا داشتیم که تنوعی از کمک ها را داشته باشیم؛ نزدیک ۶۰ میلیون تومان بخشودگی کرایه ها و اجاره منازل و مغازه ها را داشتیم، تعداد زیادی از خواهران و برادران بیسجی نذر خون داشتند، یکی از خیرین حدود ۲ میلیون تومان اسباب بازی تهیه کرده که در به هر خانه که می‌روند اگر کودکی داشته باشند، به اوهم هدیه ای کوچک بدهند.

فرمانده سپاه امام حسن(ع) قزوین ابراز کرد: بنای تشکیل قرارگاه این است که هرمحله نیازمندان خود را شناسایی کندو از طریق خیرین همان محله کمکها گرداوری شود، همه کمک‌های جمع‌آوری شده برای قزوین از محل خود شهرستان و شبکه معتمدین قزوین است.

سرهنگ شیخ حسنی تاکید کرد: حرمت یک مومن از خانه خدا بالاتر است، بنای همه دوستان در قرارگاه شهرستانی رزمایش مومنانه حفظ کرامت انسانی و اسلامی نیازمندان و محرومان جامعه است و حتما این کمک‌ها در تاریکی شب و توسط افرادی انجام می‌شود که توانمندی حفظ کرامت این بزرگواران را داشته باشند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج امام حسن مجتبی(ع) قزوین تشریح کرد: در در مراحل دوم و سوم رزمایش نیز که در نیمه ماه رمضان_همزمان با ولادت امام حسن مجتبی_ و عید فطر انجام می‌شود، کمک‌هلی مردم خیر و نوع دوستمان به دست محرومان می‌رسد.

 

سرهنگ شیخ حسنی در پایان گفت: مردم و خیرین نیز می‌توانند برای کمک در این رزمایش به حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار